Bosch ve Mercedes-Benz’in şehir içi otonom sürüşü geliştirmeye yönelik ortak projesinde yeni bir gelişme daha yaşandı. Otonom Mercedes-Benz S Sınıfı araçların kullanıldığı uygulama tabanlı araç çağırma servisine ilişkin pilot proje, San José’de Silikon Vadisi olarak bilinen bölgede hayata geçti. Emniyetli olması için bir sürücü tarafından izlenen otonom araçlar, San Carlos ve Stevens Creek Boulevard Caddeleri üzerinden Batı San José ve şehir merkezi arasında gidip geliyor. Servis, ilk olarak seçili bir kullanıcı grubuna sunulacak ve kullanıcılar, istedikleri alım noktasından gitmek istedikleri yere otonom S Sınıfı araçlarla bir yolculuk rezervasyonu yapmak için, Daimler Mobility AG tarafından geliştirilen bir uygulamadan yararlanacaklar.
Bosch ve Mercedes-Benz, bu pilot projenin SAE Seviye 4/5 otonom sürüş sisteminin daha fazla geliştirilebilmesi için katkı sağlayacağını düşünüyor. İş ortakları, aynı zamanda otonom araçların toplu taşıma ve otomobil paylaşımını da içeren karma bir mobilite sistemine nasıl entegre edilebileceğine dair daha fazla bilgi elde etmeyi de umuyor.
Geleceğin mobilitesinin iş ortakları
2017 yılının ortasında San José, özel şirketleri otonom sürüş saha testlerini gerçekleştirmek ve karayolu trafiğinde artan zorlukları analiz etmek üzere davet eden ilk ABD şehriydi. San José’nin Şehir İnovasyon Yöneticisi Dolan Beckel, “Otonom araçların, trafik akışlarını daha sorunsuz ve emniyetli hale getirme ve ayrıca mobiliteyi daha ulaşılabilir, sürdürülebilir ve kapsayıcı konuma taşıma konusunda şehirlere nasıl yardımcı olabileceğiyle ilgili daha fazla bilgi elde etmek istiyoruz. San José, bir akıllı şehir olmak ve trafik sistemini, modern ve yenilikçi teknolojilerle geleceğe uygun hale getirmek istiyor. Bosch ve Mercedes-Benz tarafından yürütülen proje, buna mükemmel derecede uygunluk gösteriyor” diye konuştu.
Bosch Şehir İçi Otonom Sürüş Mühendisliği Yöneticisi Dr. Michael Fausten, “Otonom sürüş her gün göreceğimiz bir gerçeklik haline gelecekse teknolojinin sağlıklı ve güvenilir bir şekilde çalışması gerekiyor. San José’deki pilot projemiz gibi testlere bu noktada ihtiyacımız var” dedi. Mercedes-Benz AG Otonom Sürüş Yöneticisi Dr. Uwe Keller ise “İyi olduğunu kanıtlaması gereken sadece otonom araçlar değil. Bu araçların şehir içi mobilite yapbozunun bir parçası olarak uygunluklarını da kanıtlamamız gerekiyor. San José’de her ikisini de test edebiliyoruz” açıklamarını yaptı.
Teknik bilgi ve deneyim bir arada
Bosch ve Mercedes-Benz çalışanları beraber çalışıyor. Bu, karar alma kanallarının kısa olmasını ve farklı alanlar arasında hızlı bir şekilde bilgi alışverişinde bulunulmasını da sağlıyor. Bunun yanı sıra birlikte çalışanlar, ana şirketlerindeki çalışma arkadaşlarının bilgi birikimine ve uzmanlığına da her zaman erişebiliyorlar.
Yeni bir iş ortağı yolda
Bosch ve Mercedes-Benz, özellikle otonom araç çağırma pilot projesi için yeni bir iş ortağı ile anlaştılar. Daimler Mobility AG, projenin pilot operasyon aşamasına eşlik edecek bir filo platformu geliştiriyor ve test ediyor. Bu, potansiyel araç çağırma servisi iş ortaklarının sürücüsüz araçları kendi hizmet portföyüne sorunsuz bir şekilde entegre etmesini sağlıyor. Platform, operasyon ve bakım dahil olmak üzere hem sürücüsüz hem de konvansiyonel araçları yönetiyor.