Asya’nın en değerli teknoloji şirketlerinden birisi olan Tencent, Çin’deki oyun pazarını ele geçirerek, toplam gelirde EA, Activision Blizzard gibi şirketleri geride bıraktı.
Yaklaşık 240 milyar dolar toplam piyasa değeri olan şirketin başarısının ardında, Çin pazarında liderliğin yanı sıra, stratejik satın almalar ve yabancı ortaklarına özerk çalışma imkânı sunması yatıyor.
Tencent’in Çin’deki büyüklüğü iki yıl önce yaklaşık 28 milyar dolara yaklaşırken, bu yılın üçüncü çeyreğinde büyüklük 59 milyar dolara ulaştı.
Dünya genelindeki duruma bakıldığında ise, Tencent’in yılın ilk yarısındaki gelirleri 5,3 milyar dolar ile 3,58 milyar dolar elde eden Sony’yi, 3,03 milyar dolar elde eden Activision Blizzard’ı geride bıraktı.
Tencent’in gelirlerinde aslan payı oyunlara ait. Şirket, oyunlarını, çoğu Çin’de bulunan 846 milyon aktif kullanıcıya sahip WeChat gibi sosyal ağlar üzerinden dağıtıyor. Bu yılın üçüncü çeyreğinde, oyunlardaki gelirin toplam gelire oranı %27’ye çıkmış durumda.
Şirketin, Clash of Clans’ın yapımcısı, Finlandiya merkezli Supercell’de 8,6 milyar dolar, Activision Blizzard’da ise 8,2 milyar dolar yatırımı bulunuyor. Miktarı belli olmayan yatırımlar arasında İsviçre merkezli Miniclip, Japonya merkezli Aiming ve daha sonradan tüm kontrol hisselerini satın aldığı, League of Legends ile tanınan ABD merkezli Riot Games bulunuyor.