Paribu, iki yıldır FutureBright Group iş birliğiyle yürüttüğü ve bu yıl 5. kez gerçekleştirdiği Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması’nın sonuçlarını, basın mensupları ve ekosistem paydaşlarının katılımıyla kendi ofisinde düzenlediği bir basın toplantısıyla açıkladı. 2020 yılından beri her yıl düzenli olarak yapılan ve alanının en kapsamlısı olan bu önemli araştırma, Türkiye’de kripto paralara yönelik bilinirlik ve algıdaki değişimleri görmek için kritik bir öneme sahip.
Amacı, kripto para ekosisteminde son 1 yılda yaşanan gelişmelere ayna tutmak, elde edilen verileri kamu ve paydaşlarla paylaşmak, kripto paraya dair beklentileri, motivasyonları ve bariyerleri tespit etmek olan Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması, ortaya çıkan sonuçlar nezdinde ülkedeki kripto paralara dair yapılabileceklere dair doğru bir yol haritası niteliğinde.
Paribu Kurucu ve CEO’su Yasin Oral’ın açılış konuşması ile başlayan sunumda FutureBright Group Kurucu Başkanı Akan Abdula araştırmanın metodolojisini aktardı. Daha sonra Paribu Araştırma İçerikleri Yöneticisi Nergis Nurcan Karababa ve Veri Bilimci Can Yıldırım, araştırmanın dört ana başlığı olan bilinirlik, deneyim, teknoloji ve demografi alanındaki sonuçları paylaştı.
Araştırma sunumundan öne çıkan başlıklar
- Kripto paraları duymayan kalmadı. Kripto paraların duyulma oranı yüzde 99.
- Kripto paraların en çok kısa vadeli alım satım işlemleri için kullanıldığı düşünülüyor.
- Bitcoin hâlâ en çok tercih edilen kripto para.
- Kripto para ile işlem yapanların oranı her yıl artıyor.
- Kripto para denilince akla ilk gelen kavram sanal para.
- Kripto paralar ile işlem yapanların 4’te 1’i son 6 ayda işlem yapmaya başladı.
- Her 10 kişiden 4’ü kripto para cüzdanı kavramını biliyor.
- Bu yılın en güvenilir ve en çok tercih edilen yatırım aracı altın oldu.
- Kripto para ile işlem yapanların ortalama yaşı 34,7.
Araştırma sonuçlarına dair detaylı bilgi almak ve sunumun tamamını okumak için ParibuLog’u ziyaret edebilirsiniz.