Merkez ofis sorularımıza yanıt vermiyor. CEO, Türkiye’ye dönmek istediğini belirtiyor. Peki Türkiye ofisinde neler oluyor?
BDDK’nın lisans vermemesi sebebiyle PayPal’ın Türkiye’den çıkmak zorunda kalışı hakkındaki yazımı muhtemelen okudunuz. Konuyu o günden beri takip ediyorum, ancak lisans konusunda elbette ki bir değişiklik olması mümkün değil. Bu yüzden change.org’taki kampanya niyetleri göstermek dışında maalesef bir etki sahibi değil.
PayPal’ın tüm iyi niyeti de, şu durumda belirleyici değil. En azından süre konusunda.
Sonuçta elimizde ne var?
Ödeme şirketinin Türkiye ofisi kapanmadı. Niyet, tekrar lisans almak. Bunun için de sunucuları buraya almaları gerekiyor.
PayPal Türkiye çalışanları?
Ancak daha önceki “Bir sene sürebilir” tahmini, şu anki durumda iyimser bile kalıyor. İçeriden aldığım son duyumlar şu şekilde: PayPal’ın tekrar lisans alması iki seneyi bulabilir.
Neden bu kadar uzun?
Sebebi ise PayPal’ın iç bürokrasisi, taşıma işleminin zorluğu ve burada sunucularla ilgili teknik bir ekip kurulma gerekliliği.
Neden PayPal Türkiye çalışanları sessiz kalıyor?
PayPal’ın böyle durumlarda sessiz kalma ve yaptıkları açıklamanın arkasında durma prensipleri var. Halkla ilişkiler ajansına 31 Mayıs’ta sorduğumuz sorular ise genel merkez tarafından hâlen yanıtlanmadı.