Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Marka

Pazarlamada yılın kelimesi: Kişiselleştirme

by Eylül Tunç
15/12/2019
in Marka
pazarlamada yılın kelimesi kişiselleştirme
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Pazarlamada bu yılın kelimesi kişiselleştirme oldu. Association of National Advertisers (ANA)’ın yaptığı anket sonuçlarına göre “Personalization” yani kişiselleştirme yılın kelimesi seçildi.

Bu senenin kelime seçimi, pazarlama alanındaki kutsal kabul edilen marka odaklı anlayışın yerini müşteri odaklı bir bakış açısına bıraktığını gösteriyor.

Önceki yılların kazanan kelimeleri daha ok teknoloji ile ilgiliydi. 2017 yılının kazananı “artificial intelligence” (yapay zeka) olurken 2014 yılının kazananı programatik reklamcılığın da yükselişi sebebiyle programmatic’ti.

Yeni bir kavram olmamasına rağmen, personalization (kişiselleştirme) kelimesi 2019 yılı içerisinde pek çok farklı alanda ve pek çok farklı şekillerde dile getirildi. ANA uzmanları ise kelime ile ilgili şu tanımlamalarda bulundu:

“Kişiselleştirme müşterinin görmek istediği şeydir. Hem hali hazırda müşteri olan hem de müşteri olma potansiyeli olan herkes, markanın onları tanıdığını ve ne istediğini bilmesini ister.”

“Tüketiciler meşgul insanlar. Onlarla kişisel olarak ilgili olmayan şeylere zaman ayırmak için fazlasıyla meşguller. Yani her şey alakalı olmakla ilgili. Bir diğer değişle, kişiselleştirmekle.”

“Günümüzün ‘ben’ dünyasında, kişiselleştirme konusu, insanların bilgiyi nasıl tüketmek istedikleri ile alakalı. Yaşanan her deneyim son kullanıcıyı bir yerden yakalamalı ve aynı zamanda eşsiz olmalı.”

“Hepimiz bir şekilde müşterilere verdiğimiz değeri göstermek istiyoruz. Teknoloji bunu yapma şeklimizi değiştiriyor.”

“Pazarlamacılar olarak müşteriyi artık büyük bir grup olarak düşünemiyoruz. Çünkü eğer hepsini aynıymış gibi düşünürsek, o zaman hiçbirinin ihtiyacını karşılayamıyoruz demektir.”

“Kişiselleştirme marka pazarlamasının en önemli unsurudur. Bu sayede müşteri ya da tüketici ile doğru zamanda, doğru yerde ve doğru şekilde iletişim kurulabilir.”

Tags: anafeat2kişiselleştirmepazarlama

İLGİLİ YAZILAR

Marka

Adjust, pazarlamacıların veri analizini kolaylaştıran yapay zeka ürününü tanıttı

by DIGITAL REPORT

Adjust, yapay zeka destekli ürünü Growth Copilot'u piyasaya sürdü. Ürün, pazarlamacıların veri analizi ve kampanya optimizasyon süreçlerini iyileştirmeyi amaçlıyor. Müşteri...

Read moreDetails
Adform Görsel 1
Pro

Adform’dan 2025’te pazarlamayı dönüştürecek kritik trendler

by DIGITAL REPORT

Küresel bağımsız reklamcılık platformu Adform, 2025 yılında pazarlama dünyasını bekleyen fırsatları ve belirsizlikleri açıklayarak, dikkat edilmesi ve yatırım yapılması gereken...

Read moreDetails
hakan kilyusufoğlu
Hakan Kilyusufoğlu

Bunun yapay zekâsızı var mı acaba?

by Hakan Kilyusufoğlu

Reklam ve pazarlama dünyasında nereye kafamızı çevirsek yapay zekâ destekli bir ürün güzellemesiyle karşılaşıyoruz. Markalar altını çize çize yapay zekâ...

Read moreDetails
Pazarlamada “Take-Away” dönemi başlıyor
Girişim

ForOne ile pazarlamada “Take-Away” dönemi başlıyor

by DIGITAL REPORT

Medya, reklamcılık ve marka dünyasında deneyimli kurucuları ile faaliyetine yeni başlayan ForOne, işletmelerin pazarlarına entegre olarak marka stratejisi ve yaratıcı...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM