Pazarlamada bu yılın kelimesi kişiselleştirme oldu. Association of National Advertisers (ANA)’ın yaptığı anket sonuçlarına göre “Personalization” yani kişiselleştirme yılın kelimesi seçildi.
Bu senenin kelime seçimi, pazarlama alanındaki kutsal kabul edilen marka odaklı anlayışın yerini müşteri odaklı bir bakış açısına bıraktığını gösteriyor.
Önceki yılların kazanan kelimeleri daha ok teknoloji ile ilgiliydi. 2017 yılının kazananı “artificial intelligence” (yapay zeka) olurken 2014 yılının kazananı programatik reklamcılığın da yükselişi sebebiyle programmatic’ti.
Yeni bir kavram olmamasına rağmen, personalization (kişiselleştirme) kelimesi 2019 yılı içerisinde pek çok farklı alanda ve pek çok farklı şekillerde dile getirildi. ANA uzmanları ise kelime ile ilgili şu tanımlamalarda bulundu:
“Kişiselleştirme müşterinin görmek istediği şeydir. Hem hali hazırda müşteri olan hem de müşteri olma potansiyeli olan herkes, markanın onları tanıdığını ve ne istediğini bilmesini ister.”
“Tüketiciler meşgul insanlar. Onlarla kişisel olarak ilgili olmayan şeylere zaman ayırmak için fazlasıyla meşguller. Yani her şey alakalı olmakla ilgili. Bir diğer değişle, kişiselleştirmekle.”
“Günümüzün ‘ben’ dünyasında, kişiselleştirme konusu, insanların bilgiyi nasıl tüketmek istedikleri ile alakalı. Yaşanan her deneyim son kullanıcıyı bir yerden yakalamalı ve aynı zamanda eşsiz olmalı.”
“Hepimiz bir şekilde müşterilere verdiğimiz değeri göstermek istiyoruz. Teknoloji bunu yapma şeklimizi değiştiriyor.”
“Pazarlamacılar olarak müşteriyi artık büyük bir grup olarak düşünemiyoruz. Çünkü eğer hepsini aynıymış gibi düşünürsek, o zaman hiçbirinin ihtiyacını karşılayamıyoruz demektir.”
“Kişiselleştirme marka pazarlamasının en önemli unsurudur. Bu sayede müşteri ya da tüketici ile doğru zamanda, doğru yerde ve doğru şekilde iletişim kurulabilir.”