Penti kurumsal marka kimliğini yenilerken logosunda da değişikliğe gitti. Penti’nin logosu, sadeliği ön plana çıkaracak şekilde yeni bir tasarıma sahip olacak. Ancak eleştiriler bu değişikliğin yüzeysel kaldığı yönünde.
https://twitter.com/Penticorap/status/1571816911201239041
Penti kurumsal marka kimliğini yeniledi: İşte yeni logo
Marka yenilenen kimliğiyle birlikte eski logosuna kıyasla dijital kullanıma uygun yeni bir font kullandı. Eski logosunda bulunan pembe rengi biraz daha yumuşatarak daha sıcak bir görünüm kazandıran Penti, genç müşterilerine dinamik görünümüyle daha yakın olmayı hedefliyor.
Son yıllarda bu minimalist tasarım değişikliklerini dünyaca ünlü markalardan futbol takımlarına kadar görmek mümkün. Z jenerasyonunu etkilemeyi temel olan bu yenilenmelere karşı yöneltilen temel eleştiri ise sadece font değişikliğinin oldukça yüzeysel ve kullanıcıyı aldatmaya yönelik olması etrafında toplanıyor. Penti de bu eleştirilerden kaçamadı…
Penti’nin yeni marka kimliğiyle ilgili yapılan eleştiriler
Kullanıcılar, marka kimliğinin sadece logo olmadığı düşüncesini savunuyor. Müşteriler değişen marka kimliğinin, mağazalarda ve ürünler üzerinde nasıl uygulanacağını konusunda meraklı. Genel oluşan kanı ise marka kimliğinin değişmesiyle ilgili detaylı bir sunum yapılmasının daha doğru olacağı yönünde. Ancak Penti tarafından bu soruları aydınlatacak resmi bir açıklama henüz yapılmadı.
Kullanıcıların bir kısmı ise marka kimliğinin yenilenmesiyle ilgili Penti’yi başarısız bulduklarını dile getirdi. Penti’nin bir teknoloji firması olmadığını vurgulayan yorumlarda, bu değişimlerin neye dayanarak yapıldığını merak ediliyor. Sosyal medyada Penti’ye yöneltilen “Bu değişikliği yapmadan önce hiç mi hedef kitle araştırması yapmadınız?” soruları da bu eleştirileri destekler nitelikte.
Penti yeni logosunun yer aldığı Nişantaşı mağazasını açtı
Penti aslında yeni logosunu çoktan kullanmaya başlamıştı. Marka, Auge Design tarafından tasarlanan yeni logosunun da yer aldığı Nişantaşı mağazasını Temmuz ayında açtığını duyurdu. Yeni mağaza 3 katlı tasarımı ve 450 metrekare büyüklüğü ile dikkatleri çekiyor.
Nişantaşı mağazası ayrıca ilk flagship mağaza olma özelliğini taşıyor. Auge Design tarafından tasarlanan yeni logosuyla müşterileriyle ilk defa bu mağazada buluşan Penti’nin, vitrin tasarımı Sergen Şehitoğlu tarafından yapıldı.
Yeni Nişantaşı mağazası, sade tasarımıyla kadın, erkek ve çocuk giyim kategorilerinde konforlu bir alışveriş deneyimi sunacak.
Penti dijitalleşiyor: Manhattan Associates ile iş birliği
Müşteriler aynı zamanda Penti’nin web sitesinden vermiş olduğu siparişleri, bu mağazadan teslim alabilecekler.