Korona salgını tüm dünyada iş süreçlerini felç ederken, dijital dönüşümün bir tercihten öte zorunluluk olduğunu kanıtladı. Bu musibetten bin nasihat çıkaran perakende sektörü, 2020’de kabuk değiştirmeye gitti. Başını Bill Gates’in çektiği birçok fütüristin dilinde tüy bitmesine rağmen, dünya büyük salgına hazırlıksız yakalandı. Hayatın sosyal ve ekonomik alanlarını alt üst eden salgın, tüketicilerin davranışlarında dramatik değişimlere sebep olurken, sektörlerin ise geleceğe daha farklı ve görece karamsar bir bakış açısıyla hazırlanmasını mecbur kıldı.
Dosya konusu: Perakende yeniden doğdu
Digital Report’un Kasım 2020 sayısında hazırladığımız perakende dosyası ile aşağıdaki başlıklarda sektördeki değişimi ele aldık.
2020’nin küresel perakende adımları
Salgının ekonomik etkilerinin sürekli daha da vahim bir hal alması, dünya liderlerinin küresel ekonominin gereklilikleri doğrultusunda hamleler yapmasına sebep oldu. Bunların başında gelen kısıtlamaların gevşetilmesi, sürpriz olmayan bir şekilde salgının yeniden artmasının önünü açtı. Şimdi sırada neyin beklediğini kestirmek mümkün olmasa da salgının etkilerinin umulduğu kadar hızlı geçmeyeceği gün gibi ortada. Peki, perakende daha da kötüleşmesi olası salgın şartlarında, evlerinden adım atmaya korkan ve yalnızca işe gitmek için dışarıya çıkan müşterilere nasıl daha fazla satış yapacak?
Yazının devamını okumak için tıklayın.
Metro Türkiye’den yepyeni bir alışveriş teknolojisi
Metro Türkiye, müşterileri için güvenilir ve doğru alışverişin adresi olma amacıyla sürdürdüğü çalışmalar kapsamında Metro Fast dijital çözümünü hayata geçirdi.
Yazının devamını okumak için tıklayın.
Perakendede balans ve manevra
Amazon gibi dijital menşeli perakendecileri bir kenara bırakırsak, sektörün geleneksel kökenli oyuncularının dijital dönüşüm performansını eleştirirken yönettikleri operasyonun gerçeklerini göz önünde bulundurmak gerekiyor.
Yazının devamını okumak için tıklayın.
Fijital: İki dünyanın ideal birleşimi
E-ticaretin fiziksel mağaza iş modelini artık geçersiz kılacağına dair genel kanının gerçek olmadığı anlaşıldı. Ancak fiziksel perakendenin kan kaybetmekte olduğu da bir gerçek. Çözüm, ironik şekilde tehdidin ta kendisi: Dijital devrim.
Yazının devamını okumak için tıklayın.
Korona günlerinde perakende
Perakendeciler, işlerinin çevrimiçi ya da çevrimdışı olmasına, ürünlerinin zaruri ya da ikinci derece olmasına ve büyük ya da küçük markalar yönetmelerine göre salgının şokunu farklı şiddetlerde hissettiler.
Yazının devamını okumak için tıklayın.
İş dünyasında kartını oku-geç dönemi
İşe dönüşün hızlanmasıyla iş yerlerinin yemek alanlarında teması azaltan çözümlere ihtiyaç duyuluyor.
Yazının devamını okumak için tıklayın.
Sektörü değiştiren 4 tüketici davranışı
Google’da içgörü ekibinin EMEA Direktörü Lucy Sinclair ve Google Türkiye Ads Marketing Lead İlayda Tolay, müşteri çözümleri, analitik ve içgörü ekipleriyle birlikte analiz ettikleri salgında tüketici davranışındaki değişiklikleri paylaştı.
Yazının devamını okumak için tıklayın.
Teknoser – Followino iş birliği ile sosyal mesafe kontrolü
Sosyal mesafe kontrolündeki yenilikçi çözüm Followino’nun yurtiçi ve KKTC satış ve teknik destek hizmetlerini Teknoser üstlendi
Yazının devamını okumak için tıklayın.
Salgın sonrası perakende
COVID-19’u atlattıktan sonra, perakende sektöründe genel görünümün ne olacağını kestirmek zor; devletlerin destekleyici çabalarına rağmen, birçok perakendecinin tasfiyesiyle sonuçlanması muhtemel.
Yazının devamını okumak için tıklayın.
Bu yazı ve dosya konusu Digital Report Dergisi’nin 5. sayısında yayımlamıştır.