P&G, Apple’ın zorlu iOS izleme önleme planlarından nasıl kaçınmak istiyor?
P&G‘nin, Apple’ın yeni “Uygulama İzleme Şeffaflığı” politikasını atlatmak için özel olarak tasarlanmış yeni bir araç üzerinde deneme yapmak amacıyla Çin Reklamcılık Derneği ile işbirliği yaptığı bildirildi. Procter&Gamble (P&G), Apple’ın veri koruma politikası açısından iddialı adımına karşı boş durmak istemiyor ve iOS’ta kişiselleştirilmiş reklam yapmaya devam edebilmek için veri derleme aracını geliştiriyor.
ABD basınına göre P&G, Apple’ın yeni “Uygulama İzleme Şeffaflığı” politikasını atlatmak için özel olarak tasarlanmış yeni bir araçla deneme yapmak amacıyla Çin Reklamcılık Derneği ile işbirliği yaptı. ABD tüketim malları devinin, iOS’ta kullanıcıya kişiselleştirilmiş reklam göstermeyi amaçlayan izleme eylemlerini gerçekleştirmek için reklamverenlere IDFA tanımlayıcısına bir alternatif sağlayacak yeni CAID veri toplama aracını test eden şirketlerden biri olduğu bildirildi.
CAID deneyinde P&G’ye ek olarak Baidu, Tencent, ByteDance gibi birkaç büyük Çin şirketi ve ayrıca Deloitte ve Nielsen gibi ABD şirketleri de yer alıyor.
P&G, The Wall Street Journal’a, “gizlilik, şeffaflık ve izne öncelik veren bir şekilde kullanıcıya gerçekten faydalı içerik sunmanın” yollarını bulmak için Çin Reklamcılık Derneği ile gerçekten işbirliği yaptığını doğruladı.
Apple, gizlilik politikasını ihlal edenleri App Store‘dan çıkarmakla tehdit etmişti.
Gillette, Pantene Oral-B veya Ariel gibi markaları içeren çokuluslu şirket, kullanıcı davranışını takip etmeye büyük önem veriyor. P&G şu anda, tanımlayıcılara ve diğer kişisel bilgilere dayalı olarak dünya çapında 1,5 milyon müşteriden oluşan bir veritabanını yönetiyor. Bu veritabanı esas olarak, şirketin kişiselleştirilmiş reklam bütçesinin yüzde 80’ini harcadığı Çin’de kullanılıyor.
Apple, kendi adına, iOS ekosistem geliştiricilerini “Uygulama İzleme Şeffaflığı” politikasını ihlal etmeye yönelik herhangi bir girişimin, App Store’dan derhal çıkarılmaya neden olacağı konusunda uyarmıştı.