PlayStation CEO’su Hermen Hulst, Concord canlı servis oyununun başarısızlığı sonrasında, gelecekteki oyunlarda maliyetli riskleri azaltmak istiyor.
Financial Times’a (IGN aracılığıyla) konuşan Hulst, Concord’un başarısızlığını, maskot platform oyunu Astro Bot’un büyük başarısıyla karşılaştırdı. Hulst, “Ekiplerin her zaman güvenli oynamasını istemiyorum, ancak başarısız olduğumuzda erken ve ucuz bir şekilde başarısız olmamızı tercih ederim,” dedi. Hulst, Sony’nin sahip olduğu stüdyoların daha fazla denetlenmesini sağlayarak Concord’un kaderinin tekrarlanmamasını amaçlıyor.
Hulst, “O zamandan beri çok daha titiz ve daha sık testler uyguladık,” dedi ve ekledi: “Her başarısızlığın avantajı… insanların artık bu denetimin ne kadar gerekli olduğunu anlamasıdır.” Analistler, Concord’un Sony’ye yaklaşık 250 milyon dolar maliyeti olduğunu tahmin ediyor. Oyun, piyasaya sürülmesinden sadece iki hafta sonra kapatıldı ve geliştiricisi Firewalk Studio’nun kapanmasına yol açtı.
Astro Bot ise ilk ayında 1,5 milyon kopya sattı ve bu yılın Mart ayına kadar 2,3 milyon kopya satmayı başardı. Concord’un başarısızlığı sonucunda Hulst, PlayStation’ın artık eskisi kadar canlı servis oyunları yayınlamaya istekli olmadığını belirtti. Bu durum, Sony’nin finans direktörü Lin Tao’nun bu ayın başlarında yaptığı ve şirketin canlı servis stratejisinin “tamamen sorunsuz ilerlemediğini” kabul ettiği yorumlarını yansıtıyor.
Bungie’nin Marathon yeniden başlatılması, bu yılın başlarında tanıtılmasının ardından süresiz olarak ertelendi. Hulst’un stratejisi, Sony’nin IP’sini uzun ömürlü franchise’lara dönüştürmek. Tıpkı Astro Bot’un yayınlanan her oyunla olumlu bir ün kazanması gibi.
Hulst, “IP oluşturmaya çok kasıtlı bir yaklaşımla yaklaşıyoruz… yeni bir konseptin PlayStation için nasıl ikonik bir franchise’a dönüşebileceğini ve bunun daha sonra oyun ötesindeki insanlar için bir franchise haline gelebileceğini anlıyoruz,” dedi.




