TikTok reklamlarının çevrimdışı satışlar üzerindeki etkisi, yayınlanan bir rapor ile ortaya çıktı. TikTok, son zamanların en popüler sosyal medya platformudur ve hepimiz, özellikle genç izleyiciler arasında popülerliğini kanıtlayan şaşırtıcı sayılarını gördük.
TikTok reklamlarının atlanmasının çok kolay olduğu ve özellikle TikTok kampanyalarının, maruz kalma ve artırılmış marka bilinirliği sonucunda çevrimdışı satın almaları artırmak için etkili olduğu göz önüne alındığında ne kadar etkili olduğunu gelin beraber inceleyelim.
TikTok reklamlarının çevrimdışı satışlar üzerindeki etkisi
Nielsen, dünya çapındaki şirketlerden 16 reklam kampanyasını araştırdı ve özellikle çevrimdışı satışları artırmak için en iyi yaklaşımı belirlemeye ilgi duydu. İşte buldukları:
Unutulmaması gereken ilk şey, TikTok reklamlarının paketlenmiş tüketici ürünleri şirketleri için daha yüksek bir yatırım getirisinin yanı sıra daha iyi ‘satış verimliliği’ veya kampanyalarınızdan mağaza içi dönüşleri ne kadar hızlı gördüğünüz oldu:
“Örneğin ABD, modellerde ölçülen tüm dijital medyaya kıyasla %14 daha yüksek ücretli medya ROAS’ı ve çevrimdışı satış verimliliğini 2 kat artırırken, Avrupa ve Güneydoğu Asya için rakamlar daha da yüksek.”
TikTok’un popüleritesi ile bir markanın farkındalığını uygulama içi etkileşimlere dayalı olarak artırabilirsiniz.
Nielsen’in, hangi içerik biçimlerinin en iyi izleyici yanıtını oluşturduğunu da değerlendiren araştırmasına göre, içerik içi video en verimli reklam türüydü. Sunulan sınırlı sayıda TikTok reklam olanağı göz önüne alındığında bu özellikle şaşırtıcı değil. Ancak reklamverenlerin daha iyi sonuçlar elde etmek için uygulamadaki reklam varlıklarını iyileştirebileceklerini de ortaya koydu.
Başka bir deyişle, markalar daha fazla reklam yayınlamaya ve markalarını TikTok’ta tanıtmak için daha fazla çalışmaya devam edebilir. Bu, uygulamanın popülaritesinden faydalanırken marka bilinirliği çabalarınızı en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olabilir.
Son olarak Nielsen, TikTok reklamlarının CPG markaları için mağaza içi satışları artırmaya yönelik belirli kapasitesini hesaplamak için mağaza içi Satış Artışı yaklaşımını kullandı:
İncelenen 16 çalışmadan 14’ü önemli bir satış artışı sağladı. Bu çalışmalar için ortalama ROAS, NCS medyan kampanya performansı karşılaştırmasının 2 katıydı.”
Platformun daha geniş çekiciliği göz önüne alındığında, bu bulgular çok şaşırtıcı değil; etkili bir şekilde gösterdikleri tek şey, platformun popüler trendleri ve biçimleriyle özdeşleşebilen şirketlerin, doğru yapmanın bir sonucu olarak artan satışlardan yararlanması oldu. Ancak doğru yapmak, zaman ve çaba gerektirir.
TikTok’ta kazanmak için en popüler içerik türleri olan TikTok’un temel eğilimlerini anlamalı ve yerel görünen ve feed içi videoların görünümüne uyan materyaller üretmelisiniz.