Reklam kampanyalarında influencer’larla çalışmanın faydaları, TikTok’un yayınladığı rapor ile ortaya çıktı. TikTok’ta kazanmanın en önemli unsuru, hem bireysel bir içerik oluşturucu hem de bir şirket olarak platformun içerik trendlerine uymak. Bu, reklamcılar için büyük bir sorun: Araştırma yapmaları ve uygulamada zaman geçirmeleri gerekiyor. Alternatif olarak, deneyimli reklam öğeleriyle ortak olabilir ve mesajlarını yaymalarına ve daha etkili bir şekilde hitap etmelerine yardımcı olmak için platform uzmanlıklarını kullanabilirler.
Reklam kampanyalarında influencer’larla çalışmanın faydaları: Etkileşim artırma ve fazlası
Markaların başarılı olmak için TikTok stratejilerini nasıl uyguladığına daha yakından bakan platform, içerik oluşturucularla işbirliğinin sonuçları nasıl artırdığına dair yeni bilgiler almak için 2800’den fazla marka kampanyasını inceledi.
Her şeyden önce, TikTok, içerik oluşturucularla işbirliği içinde üretilen reklamların daha fazla hatırlanma ve daha uzun görüntüleme oranlarına sahip olduğunu buldu.
Bu gönderide verilen bilgileri kullanmanız ve üçüncü taraf markanız için yeni bir kampanya oluşturmanız gerekecek. Sonuçlardan da görebileceğiniz gibi, birkaç seçenek mevcut. Çalışmada en iyi performansı elde edilen malzeme, amaca uygun hale getirilmiş materyaldi (yani, yalnızca TikTok için oluşturulmayan içerik), oysa TikTok’a özel kampanyalar ve bilinen üreticilerle oluşturulan kampanyalar önemli ölçüde daha başarılı oldu.
TikTok içerik üreticileriyle iş birliği içinde oluşturulan sponsorlu videoların görüntüleme oranları da daha yüksekti. İçerik oluşturucu olmayan ortaklıklara kıyasla 6 saniyelik görüntülemeler %91 arttı. TikTok’a daha aşina olan ve bu yöntemi benimseyen kişiler tarafından üretilen içeriğin TikTok izleyicilerinden olumlu bir yanıt alma olasılığı daha yüksektir. TikTok’un tüketici tepki verileri de bunu destekliyor.
Veriler ayrıca çoğu stil için içerik oluşturucularla ortaklaşa oluşturulan reklamların daha yüksek bir etkileşim oranına sahip olduğunu ortaya koyuyor.
Rapor: TikTok reklamlarının çevrimdışı satışlar üzerindeki etkisi
İçerik açısından en başarılı pazarlama kampanyaları, yüksek oranda paylaşılabilir videolar içeriyor. Videolar ayrıca kullanımda olan ürünü görüntülerken marka bilinirliğini artırmaya da yardımcı olur.
“Creator Beauty içeriği, özellikle marka bilinirliğini artırmada etkilidir. Güzellik içeriği, içerik oluşturucularla iş birliği yaparken TikTok’a özgü markalı içerikten en güçlü destekli ve cihazsız marka geri bildirimlerini aldı.”
TikTok’un çalışması, ürünü kullanımda gösteren ve komedi unsurları kullanan güzellik reklamlarının “sonunda izleyici etkileşiminde önemli bir artış sağladığını” da keşfetti. Bunlar, hem içerik oluşturucularla ekip oluşturmanın hem de videolarınızda çeşitli bileşenleri kullanmanın değeri açısından TikTok kampanyalarınızı öne çıkaran bazı önemli noktalardır.