Reklamcılık dünyasında dijitalleşmenin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Reklamcılık, reklamverenler ve hedef kitle arasındaki iletişimin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Günümüz dünyasında oluşan geniş topluluklar arasından hedef kitleye ulaşmanın yolu teknolojileri doğru bir şekilde kullanmaktan geçiyor. Hangi platformda, nasıl bir şekilde iletişim kurulması gerektiği konusunda birçok reklamveren dinamikleri takip etmede sıkıntılar yaşıyor.
Adform Kıdemli Platform Çözümleri Uzmanı Cansu Genişel, reklamverenlerin dijitalleşme ve gelişen dinamiklere karşı nasıl reaksiyon verebilecekleri konusunda sorularımızı yanıtladı.
- Reklam teknolojileri dijital ile birlikte hızla çeşitleniyor. Bu reklamveren tarafında kafa karışıklığı yaratabiliyor. Bu noktada yerel destek verebilmek neden önem taşıyor?
–Reklamverenlerin birçok farklı dijital platformu deneyimlediği bir dönemdeyiz. Bu süreçte reklamverenler hem platformların yeteneklerini öğreniyor hem de yeni yapılan geliştirmeleri, değişiklikleri kendi stratejileri için en uygun şekilde kullanmak istiyorlar. Yoğun bilgi akışının gerçekleştiği bu noktada reklamverenlerin ihtiyacına göre, konum dinamiklerine de hakim olarak, onlara çözümler sunarak destek oluyoruz. Bazı müşteriler için dil bariyeri gibi engelleri ortadan kaldırmak, süreçlerin daha hızlı ve akıcı ilerlemesine yardımcı oluyor. Güncel gelişmeleri, yakından takip ettiğimiz müşterilerimize hızlı bir şekilde aktarabiliyoruz. Dinamik gündeme sahip bu pazarda, reklamverenlere teknoloji partneri olarak gündemi takip edebilmeleri ve buna adaptasyonları konusunda destek oluyoruz.
- Son dönem birinci taraf çerezlere geçiş yaşıyoruz. Türkiye’deki reklamverenin bu konuya yaklaşımı nasıl?
Türkiye’deki reklamverenler globaldeki tüm paydaşlar gibi bu duruma endişeyle bakıyor. Biz bu kapsamda tüm reklamverenlerimize ve partnerlerimize sektörde yaşanan gelişmeleri, Adform’un neler yaptığını ve nasıl çözümler ürettiğini anlatıyoruz. Bu sayede, onları bu konu kapsamında nasıl konum almaları ve süreci nasıl izlemeleri gerektiği konusunda da yönlendirebiliyoruz. Yaptığımız bu iletişim sayesinde reklamverenlerimiz konuyu “adtech” bakış açısıyla gözlemleyebiliyorlar.
- Yerel desteğin reklam ekosistemine katkılarını deneyimleriniz üzerinden değerlendirir misiniz?
Sağladığımız yerel destek ile sektörel tecrübe, adtech bakış açısı ve konum dinamikleri ile yerel ekosistem hakkında sahip olduğumuz bilgileri harmanlayarak müşterilerimize daha iyi destek sunabiliyoruz. Geçmiş tecrübelerimizden ve bilgi birikimimizden faydalanarak müşterilerimize ihtiyaçlarının daha hızlı anlaşılabilmesi ve olası sorunların daha hızlı çözülmesi gibi alanlarda katkı sağlayabiliyoruz. Bunlarla birlikte, yakın temasta olduğumuz müşterilerimizden de olumlu geri bildirimler alıyoruz. Çok hızlı ilerleyen bu dinamik sektörde lokalleşme ve lokal bakış açısı sayesinde müşterilerimizin bulunduğu konumu daha iyi anlayıp yorumlayabiliyoruz.
- Dijital dünyadaki gelişmeleri en iyi teknolojileri şirketleri takip ediyor. Reklam tarafında da böyle mi? Teknoloji şirketlerinin sizden yana beklentileri neler?
Reklam sektöründe öne çıkan şirketler arasında teknoloji şirketleri yer alıyor. Sektörün dinamiklerini teknoloji şirketleri belirliyor. Adtech tarafında yer almak da işin kaynağında olmak anlamına geliyor. Bir teknoloji şirketi çalışanı olarak, sürekli değişen, gelişen ve farklı konularda birçok yeni gündeme sahip olan dijital dünyayı yakından takip ediyorum. Bu dinamik süreçte bizim güncel bilgilere sahip olmamız ve sektördeki tüm oyuncuları takip etmemiz önemli. Bu sayede müşterilerimize en iyi çözümleri sunmaya çalışıyoruz. Aynı zamanda onların ihtiyaçlarını da bu gelişmeler doğrultusunda yönetmelerine yardımcı oluyoruz.
- Teknoloji dünyasında kadın yöneticilerin yeri ve önemini değerlendirir misiniz?
Dünya genelinde teknoloji sektöründe kadın yönetici oranı çok düşük. Birçok araştırma kadınların yeterli bilgilendirmeye ve yönlendirmeye sahip olmaması sebebiyle teknoloji sektöründe kariyer planı yapmadığını gösteriyor. Sektörde yüksek oranda kadın çalışanın ve yöneticinin olması, önyargıların kırılması, mentor ve rol model sayısının artması anlamında önemli.
Adform’un kadın liderler konusunda hedefler koyan bir çeşitlilik politikası var. 2020 yılında uygulamaya koyduğumuz 5 farklı seviye yönetici düzeyinde bakıldığında, kadınların oranı 2020 yılında yüzde 33, üst yönetimde ise bu oran yüzde 14 düzeyinde. Ayrıca 2020’de yönetici kadın oranını artırmak için 3 yıllık bir hedef koymuştuk. Hem üst seviye hem de bahsettiğimiz 5 farklı seviyenin 2’sini kapsayan bölüm başkanı, direktör, başkan yardımcısı ve üst düzey yönetici pozisyonlarında kadınların oranı yüzde 20’ye yükselmesi hedefimizdi. Bunu aynı yıl yüzde 26’ya taşıyarak hedefimizi aynı yıl içinde geçtik. Bu yıl ise yönetimdeki kadınların oranının (%33) tüm çalışanlardaki kadın oranına (%38) ulaşmasını hedefliyoruz.
- Bölgedeki rolünüz ve sorumluluklarınızdan bahseder misiniz?
Türkiye, Orta Doğu ve Güney Afrika’yı kapsayan bir müşteri portföyü ile çalışıyorum. Platform eğitimleri vererek ve Adform’un tüm özelliklerini anlatarak, müşterilerimizin Adform ürünlerinden yüksek verim almasına ve kendi hedefleri doğrultusunda daha iyi sonuçlar elde etmelerine yardımcı oluyorum. İşimin büyük bir kısmını bilgi ve tavsiye paylaşımı oluşturuyor. Proaktif yaklaşımla müşterilerimizin dijital pazarlama sorunlarını çözmek için onlara teknik çözümler sunuyor ve kampanyalarla ilgili stratejik olarak danışmanlık sağlıyorum.