Akıllı cihazlar, TV’ler ve bilgisayarların zararlı reklamlar sebebiyle birbirileriyle senin duyamayacağın frekanslarda sesler kullanarak iletişiyor, reklamı gösteren firmaya seni ispiyonluyor olabilir
Bu ultrasonik sesler TV reklamlarına ya da internete gömülebiliyor. Sesi sen duyamasan da cihazlar tanıyabiliyor. Tanıdıklarında da tarayıcı çerezleri, cihazları eşleştiriyor ve bu sayede TV’de ne kadar süre reklam görüntülüyor, ne zaman zap’lıyor ve o reklamı gördükten sonra internette ne yapıyor öğreniyorlar.
Çoğumuz günlük olarak tablet, PC, TV, giyilebilir ve telefon gibi cihazları kulllanıyoruz. Bunları birbirileriyle eşleştirmek imkansız olmasa da zordu. İşi kolaylatmışlar.
Örneğin belirli cihaz profillerimiz var. Akıllı telefondayken forum okumak yerine Facebook’a giriyoruz, TV’ye geçince video hizmetlerimiz var vs. Reklamcılar şimdi hakkımızda bildiklerini artırıyorlar.
Yetkililer SilverPush, Drawbrdige ve Flurry gibi firmaların bu tarz pratikler izlediğini söylüyorlar. Adobe’nin de geri kalmayacağı iddia ediliyor. Demokrasi ve Teknoloji MErkezi adlı grubun belirttiğine göre de en korkulması gereken şirket SilverPush.
SilverPush’un uygulama altyapısını kullanan (SDK) uygulamaların listesi belli değil. Şu an herhangi bir uygulama, ses eşleştirmek için arka plan sesini sürekli dinliyor olabilir. Nisan 2015 itibarıyla 18 milyon kişiyi izledikleri iddia ediliyor.
Örneğin bilgisayarda frengi arattın, telefona geçtin, harita uygulamandan en yakın eczaneyi arattın, ilacını aldın geldin ve bu şirketler şu an zührevî hastalık sahibi olduğunu biliyorlar. Zira sadece frengi aramış olsan bilgi sahibi olmak istemiş olabilirdin ama açık eczane aradığın için de şüpheli konuma düştün. Artık Google aramlarında, Facebook’larda hep sağda ilaç reklamı göreceksin.
Jiroskopu açık bir telefon, klavyeyle aynı masaya bırakılıp bilgisayarda yazılanları yüksek oranda tahmin edebiliyor, ses dalgalarıyla bilgisayarlar hackleniyor… Durun bir yahu, kenarda bana reklam göstereceksin de ne olacak?