Outdoora’nın misyonunu kısaca özetler misiniz?
FMD: Türkiye aslında bizim için bir test pazarı. Küresel pazara açılırken de zaten burada edindiğimiz tecrübeyle daha sıkıntısız bir süreç yürütüp büyümeye gitmek istiyoruz.
Amacımız da küresel pazara açılmak olduğundan, uygulama; ticari yönü, altyapısı ve dili bu yönde düşünülerek hazırlandı. Outdoora ismini seçerken global hedeflerimizi de gözettik. Tabii ki bu bir süreç.
Uygulamanın indirme sayısı hangi seviyede? Yakın vade planlarınız nedir?
Şu anda 20-22 bin indirme sayısına ulaştık. Bununla birlikte hem büyük hem orta ölçekte etkinlikleri yürütüyoruz. Bu sayede sahada ve B2B tarafında oluşan ihtiyaçları gözlemleme şansı buluyoruz. Kontrollü bir büyüme anlayışıyla ilerliyoruz.
Bir yandan yazılım süreçlerini yönetiyoruz, bir yandan da bu süreçte nasıl bir ekibe ihtiyaç duyduğumuzu anlıyoruz. Çünkü Outdoora daha önce çok örneği olan bir iş modeli değil, outdoor etkinliklerin satıldığı bir platform. Burada B2B müşterilerimizi yönetecek bir ekibin de yavaş yavaş tohumlarını atıyoruz.
ADKÖ: Yakında birden çok iş kolunda, rezervasyon ve e-ticaret tarafında, var olacağız.
Sizi benzer alanlarda iş yapan uygulamalardan ayıran ne gibi detaylar var?
ADKÖ: Şu an tam manasıyla etkinlik tarafına yoğunlaştık. Çünkü bu alan şu an daha bakir bir alan ve rekabetler ile güç kaybetmek istemedik. Son 4-5 seneye bakıldığında, pandemi öncesinde oluşmaya başlayan ve pandemi etkisiyle artan outdoor ilgisinden yararlanmak istedik.
FMD: Outdoor etkinliklerine katılan insanların ihtiyaçlarına cevap vermeyi hedefledik. Konser, tiyatro gibi etkinlikler hakkında hizmetlere ulaşmak çok kolayken, outdoor ile ilgili ciddi bir pazar açığı var. Kullanıcılar günümüz pazar yeri uygulamalarını kullanırken amaçlarına çok hızlı ulaşmak istiyorlar. Satıcı firmaya değil, platforma güveniyorlar. Günün sonunda, Türkiye’de kamptan yogaya, dalıştan trekking’e, yelkencilikten kanoculuğa kadar birçok etkinliği platformumuzda topladık. Bu sayede kullanıcılarımız aynı kişilerle benzer etkinliklere katılmak yerine ciddi bir çeşitlilikle karşılaşıyorlar.
İnsanlar tanımadıkları kişilerle etkinliğe katılma konusunda nasıl davranıyorlar?
FMD: Bu çeşitliliğin arasında da müşterilerin hem etkinliğe katılırken hem de etkinlik anında en iyi deneyime ulaşmalarını sağlıyoruz. Örneğin ödemeler yapıldıktan ve alana ulaşıldıktan sonra katılımcılar ile organizatörü buluşturan bir sohbet grubu vasıtasıyla soru işaretleri ortadan kaldırılıyor.
ADKÖ: Aynı zamanda outdoor etkinliklerinin doğası gereği sosyal bir yanı olduğundan etkinlik öncesinde insanların kaynaşmasını sağlıyoruz. Hava durumundan gerekli olan malzemelere kadar tüm enformasyonu sağlıyoruz. Tüm bu süreci kurumsal bir zemine oturttuğumuzda, kullanıcılar da daha mutlu ve güvenli hissediyorlar.
Kullanıcılar kendi arkadaş grupları için özel etkinlikler oluşturup operasyon sürecini Outdoora üzerinden yönetebiliyorlar mı?
ADKÖ: Gizli bir etkinlik açıp kendi arkadaşlarınız arasında ücretsiz bir etkinlik oluşturmanız mümkün. Eğer bir organizatör olarak halka açık ve ücretli bir etkinlik düzenlemek istiyorsanız bazı belgelerin alınması gerekiyor. Kanuni süreçler nedeniyle kullanıcıların ücretli etkinlikler oluşturabilmeleri için bir kurum olarak faaliyet göstermeleri gerekiyor.
Kullanıcılar günümüz pazar yeri uygulamalarını kullanırken amaçlarına çok hızlı ulaşmak istiyorlar. Satıcı firmaya değil, platforma güveniyorlar.
Bu tip bir gereksinim kullanıcı tabanlı etkinlikler önünde bir engel değil mi?
FMD: Aslında buna da bir çözüm sunuyoruz. Bu gibi durumlarda, Outdoora bünyesinde, kurumsal olmayan firmalara kurumsallık hizmeti de veriyoruz. Etkinlik alanlarında atölyeler düzenlemek isteyen kullanıcılara da gerekli bilgileri sağlayıp pürüzleri ortadan kaldırmaya gayret ediyoruz.
Kullanıcılar tek başlarına etkinliğe katılmak istediklerinde gidecekleri grup hakkında bilgi edinebiliyorlar mı? Uygulamadaki kişisel veri gizliliği pratikleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
FMD: Kullanıcıların profillerini açık tutuyoruz. Böylece birlikte etkinliğe katılacağınız kullanıcı ve organizatörlerin profillerinde bundan önce hangi etkinlikleri oluşturduğunu veya katıldığını gözlemleyebiliyorsunuz. Dolayısıyla herhangi etkinliğe katılacak kullanıcıların profillerine bakarak bilgi edinmek mümkün.
Belirli bir kullanıcı sayısına ulaştığımızda, katılımcılara etkinlik hakkında ne kadar tecrübeli olduğunu gösteren “beginner,” “pro” gibi seviyeler atayarak, yapay zeka destekli bir öneri sistemi kurmayı düşünüyoruz. Ancak bu başlangıç seviyesindeki kullanıcıların herhangi etkinliğe katılmasını engellemeyecek, yalnızca daha uyumlu grupların oluşmasını sağlayacak bir özellik.
ADKÖ: Kullanıcıların daha önce ne tip etkinliklere katıldığını da kontrol edebiliyorsunuz. Bu sayede benzer etkinliklere katılmak isteyen kullanıcıları da buluşturuyoruz.
Yatırım aldınız mı, yatırım hedefiniz var mı yoksa öz sermaye ile mi ilerlemeyi düşünüyorsunuz?
ADKÖ: Henüz yatırım almadık ve öz sermayemizle ilerliyoruz. Sektöre girdiğimizden beri çok iyi geri dönüşler alıyoruz.
Bugün her alanda uygulama girişimleri çok agresif şekilde büyüyorlar. Yakın dönemde biz de düğmeye basıp yatırım turuna çıkıyoruz.
Yurtdışında benzer uygulamaların ciddi yatırımlar aldığını biliyoruz. Satış ve pazarlama odaklı yatırım alma hedeflerimiz var. Üç adımlı bir büyüme planı hazırladık.
Süreci başlattıktan sonra ilk 6 ay içinde yatırım alacağımızı düşünüyoruz.
FMD: Birçok uygulamanın süper uygulama olma yolunda adım attığını görüyoruz. Bizim de bu nedenle yavaş kalma lüksümüz yok.
Bir milyon kullanıcıya ulaşıp etkinlik sektöründe ayrıca rezervasyon ve e-ticaret alanlarında zirveye oynama hedefimiz var.
Çünkü kullanıcılar genellikle ihtiyaç duydukları ekipmanları o etkinliğe gitmeye karar verdikten sonra satın alma yoluna gidiyorlar. Bu süreçte bizim gerekli çözümleri üretebilmemiz gerekir. Şu anda 22 kişilik bir ekibimiz var ve birçok hizmeti dışarıdan alıyoruz.
Henüz yolun başında olduğumuzdan işi ehli olanlara bırakıyoruz.
Biraz lokomotif görevi görüyoruz. Yavaş yavaş kurum içinde de kendi ekiplerimizi kurmayı düşünüyoruz.
Bu yazı Digital Report Dergisinin 14. sayısında yayınlanmıştır.