Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Marka

Röportaj: OTT pazarında tüm dünyada bir patlama yaşanıyor

Bu yılın başında BluTv’ye yatırım yaparak ortak olduktan sonra discovery+'ı yayına alan ABD'li medya şirketi Discovery’nin Türkiye yolculuğunu ve OTT pazarını DMAX ve TLC Genel Yayın Yönetmeni Grigory Lavrov ile konuştuk.

by DIGITAL REPORT
03/01/2022
in Marka
Röportaj: OTT pazarında tüm dünyada bir patlama yaşanıyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Discovery için Türkiye pazarı ne ifade ediyor? Türkiye’deki izleyici profilinizi nasıl tarif edersiniz?

Türkiye; büyük, canlı ve gelecek vaat eden bir pazar olmasından dolayı bizim için gerçekten çok önemli. Baktığınızda Discovery global bir şirket, fakat bazı ülkeler var ki istediğiniz kadar global olun, onlara bölge bazında yaklaşılması gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle de bir ülkedeki iş düzenimiz bir diğerinden farklı işleyebiliyor. Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki Türkiye’de TV ekosisteminin tüm unsurlarına sahibiz; ulusal kanal ve ücretli kanalların yanı sıra discovery+ olarak BluTV ortaklığıyla SVOD yayınımız ve ek olarak DMAX ve TLC’nin web sitelerinde AVOD seçeneğimiz bulunuyor. Umarım tüm bunlar Türkiye’deki bakış açımızı, bu pazara ne kadar inandığımızı ve bağlı olduğumuzu yeterince gösteriyordur.

Türkiye’deki izleyici profiline gelirsek; resmi olarak, her iki kanalımızın da 20+ ABC1 hedef kitlesi bulunuyor. TLC’ye baktığımızda daha çok kadın odaklı olduğunu DMAX’in ise daha çok kadın-erkek birlikte izlendiğini görüyoruz. İzleyicilerimizi; çevrelerindeki dünyaya karşı ilgili, meraklı ve açık fikirli insanlar olarak düşünüyoruz. Dünyadaki tüm izleyicilerimizin sınırlardan ya da önyargılardan uzak olduğuna inanıyoruz.

Açıkçası bu yıl BluTV ile ortaklığa girdikten ve discovery+’ı yayına aldıktan sonra dijital izleyicilerimiz hakkında çok daha fazla şey öğrendik. Gerçekten bizim için çok ilginç bir yolculuğun başladığını söyleyebilirim. Örneğin dijital izleyicilerin, lineer kanallarımızın izleyicilerine kıyasla ne kadar farklı olduğu ya da olmadığı, neleri tercih ettikleri gibi daha buna benzer birçok şeyi keşfediyoruz. Deneyimlerimiz, içeriğimizin tüm platformlarda talep gördüğünü gösteriyor. Fakat az önce de belirttiğim gibi tüketim modellerinde mutlaka farklı nüanslar bulunuyor.

Dünyada ve Türkiye’de OTT pazarı ne durumda? Pazarın büyümesi ve yeni oyuncularla çeşitlenmesini nasıl yorumlarsınız?

OTT pazarı, Türkiye’de olduğu gibi uluslararası alanda da bir patlama yaşıyor diyebiliriz. Covid’in etkisiyle birlikte sadece video değil, tüm dijital hizmetler geçtiğimiz bir buçuk yılda hayatımızı ciddi şekilde değiştirdi. Hatta 2021’de sektörün yavaşlayacağına dair beklentiler vardı, ancak dinamikler hala çok olumlu ilerliyor. Elbette eninde sonunda bir denge sağlanacaktır, ama itiraf etmeliyim ki gelecekte olması beklenilen bu gelişmelerin herkesin düşündüğünden daha hızlı hayatımıza girmesi ilginç bir deneyimdi.

Şu anda olanları ‘içerik çığı’ olarak adlandırabilirim. Gerçekten üzerimize çığ gibi içerik düşüyor. Gün geçtikçe çok daha fazla oyuncu arenaya giriyor ve her türde, her formatta içerik karşımıza çıkıyor. Samimiyetle söyleyebilirim ki, izleyiciler olarak bu zamanlara tanık olduğumuz için çok şanslıyız.

OTT pazarının büyümesi ve yeni oyuncularla çeşitlenmesi, aslında dünya çapında izleyicilerin ödeme eğiliminin artmasına yardımcı oldu. Bu durum tabii ki sektörde herkesi olumlu etkiledi. Yapılan araştırmalara göre, insanların içerik ihtiyaçlarını karşılamak için birden fazla OTT servisine abone olduğunu görüyoruz. Buna rağmen yine de diğer tüm hizmetlerden ayrışmanız ve öne çıkmanız gerekiyor. Baktığınızda discovery+ olarak, BluTV aracılığıyla 2 bine yakın gerçeğe dayalı kurgu olmayan içerik sunuyoruz. Bu eşsiz kütüphaneyi başka hiçbir hizmet bu iddiada sunamaz.

Dijital platformların büyük yapım şirketlerini satın alması ile pazarda yaşanan konsodilasyon sonrası eğlenceli içerik sektörünün geleceğinde bizi neler bekliyor?

Şu anda olanları “içerik çığı” olarak adlandırabilirim. Gerçekten üzerimize çığ gibi içerik düşüyor. Gün geçtikçe çok daha fazla oyuncu arenaya giriyor ve her türde, her formatta içerik karşımıza çıkıyor. Samimiyetle söyleyebilirim ki izleyiciler olarak bu zamanlara tanık olduğumuz için çok şanslıyız. Fakat bence bu durum sonsuza kadar böyle sürmeyecek ve pazar konsolide olacak. Daha az ama büyük oyuncuların pazarda kalacağını ve daha dengeli sayıda program yaratacaklarını düşünüyorum. Tabii bunlar sadece benim düşüncelerim, yani ben kâhin falan değilim sonuçta. Zira, 2021’de medyanın geleceğini tahmin etmek gerçekten çok zor.

Dijital ve lineer yayıncılık arasındaki etkileşimin tüketici ve reklam sektörüne yansımalarını Discovery özelinde değerlendirir misiniz?

Açıkçası stratejimizin çok net olduğunu düşünüyorum: mümkün olan en geniş izleyici kitlesine ulaşmak adına, “içeriklerimizi ve programlarımızı nerede rahat ediyorsanız orada izleyebilirsiniz” diyoruz. TLC ve DMAX ile ücretsiz ulusal kanallarda, Discovery Channel, Discovery Science, ID ve Eurosport’la da ücretli kanallarda içerikler sunuyoruz. Rahatlıkla söyleyebilirim ki bu içeriklerin benzersiz ve rakipsiz olduğundan eminim. Bir de daha önce bahsettiğim gibi, reklam satış yoluyla para kazandığımız AVOD web sitelerimiz ve buna ek olarak discovery+ gibi abone bazlı video izleme (SVOD) hizmetlerimiz bulunuyor. Tüm bunlar sosyal medyadaki güçlü varlığımız ve bilinirliğimiz tarafından destekleniyor.

Bizim için harika olan şeylerden biri ise her yerde büyümeyi başarabilmemiz. Örneğin; FTA’da güçlü ratinglere sahibiz. Onun dışında, Türkiye’deki yolculuğuna Mayıs ayında başlayan discovery+’ı daha çekici bir hale getirmek için dijitale özel daha fazla orijinal içerikle zenginleştiriyoruz. Örneğin gelecek aylarda Prens Williams ve David Attenborough’u bir araya getiren çevre belgeseli Earthshot ve uzay yolculuklarının geleceğini ele alan Last Exit: Space’i izleyicilerle buluşturacağız. İzleyicilerimiz bu oirijinal içeriklere olumlu tepki veriyor. Böylece içeriğimizle etkileşime giren daha fazla kullanıcının olduğunu görüyoruz.
Son olaraksa şu anda web sitelerimizi yeniden hazırlıyoruz ve içerik stratejimizi geliştiriyoruz. TLC ve DMAX’in Kasım ayında yayına başlayacak dijital platformlarında günümüzün içerik ve tüketim alışkanlıklarına uygun UX\UI’nin yanı sıra tamamen farklı bir görünüm ve his sunmaya hazırlanıyoruz. Daha da önemlisi web sitelerimizin, lineer TV markalarımızın dijital alandaki mükemmel bir uzantısı haline getireceğine inanıyoruz.

Discovery’nin BluTv yatırımı sonrası, süreçte beklentileriniz dahilinde aldığınız geri dönüşleri yorumlar mısınız? Türkiye’ye yeni yatırımlar gündeminizde var mı?

Finansallar ve KPI’lar hakkında maalesef yorum yapmıyoruz, ancak editoryal, marka ve portföy açısından BluTV ile ortaklığımızın kesinlikle uyumlu olduğunu ve hatta beklentilerimizi aştığını söyleyebilirim. Yani, discovery+’ın Türkiye SVOD arenasına girmesinin tamamen doğru bir yol olduğundan eminiz.

Yeni yatırımlara gelirsek açıkçası her zaman gündemimizde bir şeyler bulunuyor. Ancak gizlilik politikası gereği, ne yazık ki bir şey söylemem mümkün değil. Ancak dediğim gibi Türkiye bizim için önemli bir pazar ve genelde birkaç girişime aynı anda baktığımız oluyor. Tabii bunlar iş geliştirme sürecinin bir parçası, yani bazen hayata geçmeye de biliyor, ama bizim için ülkedeki fırsatları görmek ciddi anlamda heyecan verici oluyor.

Bu yazı Digital Report Dergisi 11. sayısında yayınlanmıştır.

Tags: akışDiscoveryfeaturedpatlamaröportajteknolojiTürkiye

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM