Bora Bey sizinle birlikte Sigortam.net’de yeni bir dönem başladı. Bu yaklaşık 6 aylık süreci kısaca değerlendirir misiniz?
Sigortam.net, Türkiye’nin ilk ve lider dijital sigorta platformu. 2000 yılında kurulmuş, bugüne kadar 6 milyon müşteriye hizmet vermiş bir şirket. İlk kurulduğu günden bu yana, dijitalleşme ve müşteri odağı her zaman işin merkezinde olmuş. Bundan sonra da aynı kavramlar bize yol göstermeye devam edecek, ama çıtayı her zaman daha da yükselteceğiz. Son 6 ayda aramıza 133 kişi katıldı, gerçekten müthiş bir ekip kurduk. Yeteneğin yanında doğru kültürü oturtmak da çok önem verdiğimiz bir konu. Yaptığımız tüm iş görüşmelerinde en çok dikkat ettiğimiz konu şirketimizin değerleri ve hedeflerini kendi değer ve hedefleriyle örtüştüren ve içselleştiren insanları bulmak. Şu an kendi içimizde yoğun bir altyapı çalışması ve ön hazırlık var. Bunları oturttuğumuzda çok daha büyük adımlar atmaya başlayacağız…
Yakın zaman içinde sunduğunuz QR hızı ile sigorta teklifi alma nedir? QR hızı ile sigorta teklifi müşterilerinizin hayatını nasıl kolaylaştıracak?
Sigortam.net olarak, müşterimizi odak noktamıza koyarak geliştirdiğimiz teknoloji gücüyle emin adımlarla büyümemizi sürdürüyoruz. Bu doğrultuda eylül ayı itibariyle kasko ve trafik sigortası tekliflerimizi müşterilerimize QR hızında ulaştırıyoruz.
Açıkçası bu fonksiyon da müşteri iç görüleri doğrultusunda şekillendi. İçinde bulunduğumuz hız çağında artık kimsenin bir dakika bile gereksiz zaman harcamaya tahammülü yok. Biz de kasko ve trafik sigortası tekliflerini müşterilerimize QR hızında sunarak gelişen müşteri beklentilerine biraz daha ayak uydurmuş olduk.
Sigortam.net’in QR hızıyla teklif alma hizmetinden yararlanmak isteyenler, cep telefonlarından internet sitesine girerek, araç ruhsatındaki QR kodunu okutuyor. Bu yolla doldurulması gereken bilgiler ekranda otomatik olarak tamamlanıyor ve teklif alma süresi hızlanıyor. Böylece Sigortam.net müşterileri, kolayca kasko veya trafik sigortası teklifi alabiliyorlar.
Yeni dönemde sigortam.net tarafında özellikle hangi alanlarda yenilikler göreceğiz?
Tasarımdan ve teknolojiye, müşteri deneyiminden markaya kadar her alanda yenilikler göreceğimiz bir döneme giriyoruz. Dijital dünyada yenilikler bitmez. Dijital sigortacılığın ülkemizdeki öncülerinden olan Sigortam.net olarak bundan sonra da yeni ürün ve çözümlerle müşterilerimize hizmet vermeye devam edeceğiz.
Sigortam.net olarak, “Müşterinin Şampiyonu” olmak gibi bir vizyonumuz var. Bu vizyon doğrultusunda, her zaman müşterinin yanında, gerçek anlamda tarafsız ve her koşulda müşterinin menfaatini koruyan bir danışman olmak istiyoruz. Sigorta gibi karmaşık bir ürünü daha anlaşılır ve erişilir hale getirmek istiyoruz…
Sizce sigortacılık sektörönün geleceğini etkileyecek en önemli teknolojiler neler? Bu noktada yapay zekanın hangi alt başlıklarda sektöre pozitif etkiler getireceğini düşünüyorsunuz?
Birçok sektörde olduğu gibi, sigortacılıkta da müşterilere doğru önerileri sunma, doğru yönlendirme konusunda yapay zeka önemli bir rol üstlenecek. Sektörde 21 tane sigorta şirketiyle iş birliği halinde olmamız ve doğrudan müşteriye temas etmemiz bizi bu konuda çok avantajlı hale getiriyor.
Müşteri davranışlarını daha iyi tespit etme, bu doğrultuda kişiye özel fiyatlamalar sunma konusunda da gelişen teknolojilerin önemli faydası olacağına inanıyoruz. Örneğin kullanımı gitgide artan telematik sistemleriyle, insanların araç kullanım davranışları çok kapsamlı analiz edilebiliyor, bunun sayesinde iyi sürücülere daha avantajlı fiyatlardan kasko ve trafik sigortası teklifleri sunulabiliyor. Bu tarz gelişmeler bizim de gündemimizde yer alacak.
Bu yazı Digital Report Dergisi 10. sayısında yayınlanmıştır.