Garawell Games Kurucu Ortağı ve CEO’su Nebih Başaran ile Türk oyun sektörünün geleceği ve trendleri hakkında özel bir röportaj gerçekleştirdik.
2021 Ocak ayında kurulan oyun şirketi Garawell Games de iki oyunuyla yurt dışında büyük bir başarı yakaladı. İlk oyunu Bridge Race 2021 yılının en çok beğenilen ve indirilen oyunları arasına girdi. Ayrıca 2021 yılında 250 milyon indirilmeyle dünya genelinde en çok indirilen hyper casual oyuna sahip marka oldu. Garawell Games’in Kasım ayında çıkardığı ikinci oyunu Coloring Match ise Amerikan AppStore’da en çok indirilen oyun olma başarısını gösterdi.
Kısa süre içerisinde globalde başarıya ulaşma yolculuğunuzda en çok nelere dikkat ettiniz?
Milyonlarca oyuncu tarafından keyifle oynanan bir oyun deneyimi sunmaya özen gösterdik. Özgün bir fikir bulup bunun üzerine azimle çalışmak, başarıya ulaşma konusunda bizler için en temel unsur olduğunu söyleyebilirim. Dünya standartlarının üzerinde donanıma sahip bir ekip olarak, mobil oyun sektöründe kaliteli ve uzun vadeli işler başarmaya devam edeceğiz. Garawell Games olarak, stratejik ortaklıklarımızla işimizi bir adım öteye taşıyacağız.
Hyper casual oyunlar 2013’te büyük trend olan Flappy Bird gibi oyunlardan beri popülaritesini sürdürüyor. Sizce mobil oyun anlayışının bu konsept üzerine yerleşmesinin sebepleri nelerdir?
Mobil cihazlar alışkanlıklarımızı değiştirirken iletişim ve sosyal medya sektörlerinde olduğu gibi oyun sektörüne de yön verdi. Instagram ve TikTok örnekleri nasıl ki bahsettiğimiz 2013 yılından bu yana hızlı tüketime yönlendirdiyse, HyperCasual da benzer şekilde insanları hızlı tüketilebilir oyun oynamaya yönlendirdi. Bu yönlendirmenin tek yönlü olduğu söylenemez tabii ki. HyperCasual, karşılıklı ve insanların beklentileri neticesinde doğan ve büyüyen bir sektör oldu. Bundan sonra da insanların talepleri doğrultusunda mobil oyun sektörü gelişmeye devam edecek. Belki de mobil cihazların yerini alacak başka bir iletişim cihazı çıkacak olursa oyun sektörü oraya adapte olmaya çalışacak.
Bridge Race ve Coloring Match gibi globalde başarıyı yakalayan oyunlarınızın yapım ve dağıtım sürecinde karşılaştığınız zorluklar nelerdi?
Bridge Race fikri çalıştığımız bir oyun prototipimiz üzerine gelişti. Oyun üzerinde düzenlemeler yaparak zaten özgün olan bir fikri trende uygun hale getirmiş olduk. Böylece Bridge Race oyunumuz ortaya çıktı. Bridge Race başka oyunculara karşı hızlı olmayı gerektiren bir oyun. Kulvar tasarımı için yoğun bir tasarım süreci yaşadık. Coloring Match oyunumuz ise bir tür resim/boyama simülasyon oyunu. Orada ise çalışmalarımızın odağı renklerin karışımı ve boyama hissiyatını verebilmek oldu. İki oyunumuzda da uzun mesailer harcadığımız zorlu bir süreç yaşadık fakat bu süreci başarılarımızla taçlandırmış olduk. Dağıtım aşamasında oyunu yayımlayacak stüdyoyu doğru seçmek büyük önem taşıyor. Oyun sektöründe başarısını kanıtlamış olan Supersonic Studios ile çalışmak bize birçok fayda sağladı.
Bridge Race’i indirmek için: App Store & Google Play
Coloring Match’i indirmek için: App Store & Google Play
2021’de en çok para harcanan mobil oyunlar
Yükselişine süratle devam eden Türk oyun sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Türk oyun sektörü globale yön verebilecek özgün ve başarılı işler ortaya çıkarıyor. Bunun en büyük örneklerinden biri şüphesiz Bridge Race ve Coloring Match oyunlarıyla yakaladığımız başarı. Trendleri ve trend olabilecek potansiyele sahip fikirleri iyi bir şekilde analiz ediyoruz. Özellikle Türk oyun geliştiricilerinin donanımlı ve hayal gücü yüksek olduğuna inanıyorum.
Globale açılmak isteyen Türk oyun firmaları için tavsiyeleriniz nelerdir?
Türk oyun firmalarına ilk olarak özgün fikirlerinin ulaşacağı potansiyeli öngörerek azimle çalışmaları gerektiğini söyleyebilirim. Mobil oyun firmaları hangi kategoride başarı elde etmek istediklerine karar vermeliler. Yayımcı seçiminde kapsamlı araştırma yaparak markaya en uygun ve global başarıları bulunan yayımcı firmaları tercih etmeleri gerekiyor.
Mobil oyun sektörü ile kripto sektörünün mobil NFT oyunları gibi bir düzlemde buluşması sizce mümkün mü?
Halihazırda bunu yapan birçok oyun stüdyosu var. Axie Infinity bu alanda en popüler oyun olarak gösterilebilir. Burada sektörü saadet zincirine sürükleyen yapılar kurulmaya çalışıldığını düşünüyor ve bu yüzden tedirgin yaklaşıyorum. NFT’ye yatırım yapan oyuncuların beklentileri haliyle bu yatırımlarını katbekat geri almak üzerine oluyor. Oyunlar da oyunculara bunu vaad edince saadet zincirini andıran yapılar ortaya çıkabiliyor. Şu an kötü amaçlı kullanıma açık olsa da gerekli regülasyonlar ile daha yaygın kullanım alanlarının açılması mümkün.