ALTI ÇİZİLİ
Pandeminin olumsuz etkilerini en fazla hisseden sektörlerin başında etkinlik sektörü geliyor. Konferansların, seminerlerin ve iş dünyası odaklı diğer buluşmaların online platformlarda bir şekilde yapılarak devam ettiği kapanma dönemleri en çok da spor ve sanat etkinliklerini vurdu. Yapılamayan konserler, kapılarını açamayan tiyatrolar, müzeler ve galeriler, iptal edilen sergiler, seyircisiz oynanan spor müsabakaları vs derken özellikle amatör branşlarda yer alan sporcular ve sanat camiasının emekçileri zor günler geçirdiler. Bu zor günlerin henüz sonunun geldiğini de söylemek güç.
Diğer yandan madalyonun öteki yüzüne yani pandeminin kazananlarına baktığımızda akla ilk gelen dijital platformlar oluyor. Özellikle e-ticaret ve kripto para alanında hizmet sunan dijital platformlar bu dönemin kuşkusuz yükselen yıldızları idi. Pandemide gelirlerini katlayan dijital platformların pazarlama bütçelerinin önemli bir kısmını sanat ve spor odaklı etkinlikler ile bu alanda yer alan aktörlerin sponsorluklarına harcadığı belki sizin de dikkatinizi çekmiştir.
BtcTurk’ün İstanbul Harbiye, Çeşme ve Bodrum’da yapılacak 54 ‘Açıkhava Konseri’nin ana sponsorluğunu üstlenmesi, Paribu’nun geçen yıl olduğu gibi bu yıl da İstanbul Film Festivali’nin tema sponsoru olması kripto para dünyasının sanat dünyasına verdiği desteğe dair güzel örnekler. Trendyol’un Futbol Milli Takımları ve aynı zamanda Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’nin resmi sponsoru olması, Getir’in su markası Kuzeyden ile 2018 yılından bu yana Türkiye Basketbol ve Voleybol Milli Takımları’nın Resmi Su Sponsoru olması, yine BtcTurk’ün Türkiye Kadın ve Erkek Voleybol Millî Takımlarının ana sponsorluğunu alması dijital platformlardan spora gelen yerinde destekler.
Burada alt çizilmesi gereken bu markaların hizmet alanlarının sponsor oldukları sektörlerle doğrudan bağının olmaması. Yoksa teknoloji markalarının espor başta olmak üzere yine dijital dünyanın farklı alanlarına uzun yıllardır verdikleri desteklere aşinayız.
Dijitalin ekonomide yarattığı değerin her geçen gün büyümesi ve bu alandaki oyuncuların kazanımlarının toplumun medeniyet seviyesine katkı yapacak işlere harcanması dijital ekosistem adına sevindirici gelişmeler. Önümüzdeki günlerde dijitalin büyüyen markalarının spor, sanat ve daha birçok alanda gerçekleştirecekleri benzer iş birliklerinin sayısının artacağından kuşkumuz yok.
Bu yazı Digital Report Dergisi 9. sayısında yayınlanmıştır.