Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Fintek

Servis bankacılığı nasıl başarıya ulaşır?

Bir Servis Olarak Bankacılık (BaaS) olarak da bilinen bu yeni yaklaşımın başarısını, salt teknolojik değerle değil, ürün yaşam döngüsü boyunca sürecin tümünü ve ona dahil olan insanlarla ölçmek gerekiyor.

by DIGITAL REPORT
12/07/2022
in Fintek
Servis bankacılığı nasıl başarıya ulaşır?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Son dönemde perakende bankacılığındaki dönüşüm, tüketicilerin diğer modern hizmetlerde gördüklerinin benzerini ya da aynısını beklemeleriyle ilgili. Bu beklentinin daha teknik adı: Finansal hizmetler ve ürünlerin de çoklu kanalda entegre deneyimler olarak sunulması.

Bugüne kadar bankalar bu dağıtım kanallarına sahip değildi. Ancak, servis bankacılığı bu şansı bankaların ayaklarına getiriyor dersek, abartmış olmayız.

Doğrudan tüketici etkileşimine dayalı bir bankacılık ise geleneksel finans için hem heyecan verici hem de korkutucu. Ancak iş birlikleriyle işin korkutucu yanı olan iletişim ve deneyim yükünü finteklere devretmek olası. Bu da, servislerin daha fazla kişiye ulaşmasını ve günün sonunda yönetim kurulunun iştahla beklediği grafikleri ortaya koyabilmek için fırsat sunuyor.

Yeni bir kavram olarak hayatımıza giren Servis Bankacılığı, finansal sektör üzerindeki etkilerini şimdiden göstermeye başlıyor. Geleneksel bankacılık açısından bakıldığında, kimileri için janjanlı bir web sitesi ya da uygulama gibi dile pelesenk olmuş olsa da tıpkı dijital dönüşüm gibi bütünsel bir sürece BaaS adı veriliyor. Elbette bu sürecin bir ucunda müşterinin bakış açısı yatıyor. Müşterinin bu serviste kendisine yer bulabilmesi, ihtiyaçlarının temsil edildiğini net bir şekilde görmesi gerekiyor. Bunun yanında modern ihtiyaçlar doğrultusunda servisin tutarlı, hızlı, basit ve anlaşılır olması önem taşıyor. Dolayısıyla kavramı elinde salt teknoloji terazisiyle ölçmeye kalkanlar büyük bir yanılgıya hazır olmalı.

Kötü servisi dijitalleştirme, iyileştir

Bankaların dışarı sağladığı bu servis, herhangi bir diğer hizmet gibi doğrudan ‘elimizdeki budur’ mantığıyla üçüncü taraflara aktarılırsa, başarı beklemek nafile olacak. Bir pazarlama başarısındansa paydaşlar, ortaklar, çalışanlar, müşteriler, kısaca sektör gözünde gerçek başarıyı arayanlar içinse, dışarı sağlanacak hizmetlerin optimizasyona ve geliştirmeye açık olması ideal görünüyor.

Yani elinizde manuel gerçekleştirilen kötü bir süreç varsa, bunu servis bankacılığı marifetiyle dışarıya sağladığınızda aynı kahverenginin dijitaline ulaşmaktan fazlasını beklememelisiniz.

Kafa karıştırmadan: BaaS nedir?

Bu noktaya geldiğimizde, servis bankacılığı nedir sorusunun da yanıtı ortaya çıkıyor. Bir hizmet sağlama çatısı altında, bankacılık ve finansal servisler alanındaki dijital iş modellerine yönelik modüler yazılım ve hizmet paketleri olarak düşünmek daha doğru. Bu hizmeti bir başka finansal sektör paydaşı gerçekleştirebileceği gibi, teknoloji sağlayıcı her kurumun gerçekleştirebileceğini de atlamamalı.

Üstelik bankacılık alanında sunulanlara göre çok daha fazlasını sunabilmek Servis Bankacılığı ile mümkün olacak. Klasik hizmetlere ek olarak kredi, mobil hizmetler, ödeme, varlık yönetimi, kişisel finans yönetimi gibi konular bu alanda ilk akla gelenler ve hatta şimdiden küresel örnekleri olanlar…

Bankalar da sözü geçen modülleri ve konfigürasyonları dijital perakende bankacılıkta ya da ihtiyaç duyabilecekleri diğer alanlarda kullanabilirler. Bankalar açısından bakıldığında bunun avantajı, modüllerin daha önce test edilmiş olması. Böylece kendilerine nasıl bir avantaj sağlayacaklarını görmüş olacaklar. Modüller halinde hizmet almanın diğer avantajlarının başında farklı modülleri bir araya getirerek yeni bir hizmet yaratabilmek. Entegrasyon ve canlıya alma süreçlerinin kolaylığını da unutmamak gerekiyor.

Farklı modüller, konfigürasyonlar, kombinasyonlar ve sonunda: İnovasyon

Finansal kuruluşlar ve fintekler açısından bakıldığında ise bu modüllerin sadece finansal değil, tüm amaçlarla kullanıma sunulabilecek olması geliyor. Bu da bizi popülaritesi ve havası asla geçmeyen diğer sözcüğümüze getiriyor.

Evet, inovasyon.

Finansal hizmetleri, finansal hizmetler veren devasa kurumların yaşadığı zorlukların çok büyük bölümünü yaşamadan verebileceğinizi düşünürseniz, inovasyon kelimesiyle karşılaşmak o kadar da sinir bozucu değil. Zira, bu kez inovasyonu gerçeğe dönüştürmek ve renkli bir uygulamadan daha fazlası olarak insanların hayatına sokmak mümkün görünüyor. Servis bankacılığı ile Apple, Google, Amazon, Uber gibi şirketlerin yaptıklarının bir benzerini çok daha ufak bir girişimin gerçekleştirebilmesinin mümkün olması, gerçekten heyecan verici.

Yap-işlet-devret şeklinde bir BaaS yaklaşımı yenilgiye mahkum

BaaS ile finansal çözümler üretme ve yönetme süreçleri, yerini müşteri odaklı finansal yönetim araçlarına ve eskisinden çok daha hızlı değişen pazar için rekabet şansı yaratacak bir döneme bırakabilir.

Ancak bunu API platformu ile sınırlandırmamalı, aşağıdaki hususlara da dikkat etmeli:

  • API tabanlı ekosistem yaratmak ve bunu en uygun stratejiye desteklemek
  • Uygun iş ortaklarını ve paydaşları seçmek
  • API’leri desteklemek ve sağlam bir finansal bir modele oturtmak için finteklerle ve yazılım geliştiricilerle ilişki geliştirmek
  • Dönüşüm yönetim stratejisi oluşturmak, uygulamak ve BaaS’ın tüm organizasyonda içselleştirilmesi
  • İş hedefleri ve BaaS projelerinin uyumlu olmasını sağlamak

Global bir araştırmada, servis bankacılığının işleri büyüteceğine olan inanç: %81

Finstra’nın dünya genelinde gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre, servis bankacılığı, açık bankacılık ve entegre edilebilir bankacılık servislerinin sektörde ciddi bir etkiye sahip olacağını düşünenlerin oranı yüzde 85’i buluyor. Açık bankacılığın çalıştıkları kurum için önemli olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 94 seviyesinde.

İş birliğinin öenmini yine yüzde 94 ile onaylayan katılımcılar, karmaşık yasal düzenlemelerin iş birliğinin önündeki en büyük engel olduğu konusunda da yüzde 40 oranında katılıyorlar. Servis bankacılığının işleri büyütme, pazara çıkış süresini kısaltma ve kurumsal süreçleri geliştirme anlamında etkisine inananların oranı ise yüzde 81 olarak kaydediliyor.

Finans ve iş dünyası tamam, peki tüketiciler BaaS istiyor mu?

Araştırmaya göre, evet var. Dünya genelinde bankacılık hizmetleri alan tüketicilerin de yüzde 81’i geleneksel bankalardan basit ve esnek çözüm sunan yeni bir finansal hizmet sağlayıcıya geçme konusunda istekliler.

Servis bankacılığı nasıl başarıya ulaşır?
Servis bankacılığı nasıl başarıya ulaşır?

Elbette BaaS’ta başarı için başka faktörler de var.

Özellikle COVID-19 ile geride bıraktığımız 2 yıldan uzun sürede gördüğümüz gibi, tamamen dijital hizmetler, 7/24 destek gibi konular önem kazanıyor.

Diğer yandan, deneysel yaklaşımlara açık olmak, gömülü bankacılık ve finansal hizmetlerin yeni alanlara kaymasına yardımcı olmak, kısaca iş birliğine ve yeniliklere açık olacak bir bakış açısıyla hareket etmek, bu alanda başarının temelini oluşturacak unsurlar olarak dikkat çekiyor.

Bu yazı Digital Report Dergisi 13. sayısında yayınlanmıştır.

Tags: BaaSbankacılıkBaşarıdijitalleşmefeaturedServis Bankacılığı

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM