Seviye 3 otonomiye sahip ilk ticari otomobil Honda Legend olacak. Bir süreden beridir tüm gözler Tesla’nın üzerindeydi, ancak Honda, SAE standartlarına göre otonom sürüş için Seviye 3 sertifikasını alan ilk üretici oldu.
Japon şirket, Japonya’da yeni Honda Legend’i sürmek için resmi izinleri aldı. Yeni model muhtemelen 2021 Mart sonu ve otonom bir şekilde sürmeye izin verecek bir dizi sensörle birlikte gelecek.
- Apple Car ile rekabet edecek: Xiaomi elektrikli otomobil geliştiriyor
- Apple, elektrikli otomobil için Kia Motor’a 3,6 milyar dolar yatırım yapacak
- Sony, VISION-S elektrikli otomobilini yol testi videosuyla CES 2021’de tanıttı
Seviye 3 otonomiye sahip ilk ticari otomobil Honda Legend olacak
Honda, teknolojiye sahip olmasına rağmen yasal olarak 2. seviyede kalan Audi, Ford veya Tesla gibi firmaları geride bırakıyor. Yeni Honda Legend için durum böyle olmayacak, çünkü Japonya dev şirkete gerekli tüm izinleri vermiş durumda. Böylece Japonya bu seviyedeki otonom bir otomobilin pazarlanmasına izin veren ilk ülke olmuş oldu.
Yeni Honda Legend lüks bir sedan olacak ve modeldeki ana yenilik 3. seviye otonom sürüş için onaylanmış sistem olacak. Bu sistem, bir dizi yapay zeka algoritması ve sensör ile, ortamda neler olup bittiğini anlamamıza ve anında kararlar almamıza olanak tanıyacak.
Yeni araç fren yapabilecek, hızlanabilecek, şerit değiştirebilecek veya sürücünün yoldan uzağa bakmasına izin verebilecek, ancak bu seviye yine de sürücünün gerekirse uyanık olmasını gerektirecek. Yani sürücü bir kitap okuyabilecek veya bir film izleyebilecek, ancak herhangi bir zamanda müdahale etmek için koltukta olması gerekecek.
Gerçek şu ki, bu özellikler Tesla’nın yeni Otopilot’una eşdeğer, ancak bir sertifikasyon sorunu nedeniyle hala 2. seviyede. Ancak, kesin olmamakla birlikte Tesla, önümüzdeki ay daha gelişmiş bir sertifika alabilir. Elon Musk, Temmuz 2020’de 5. seviye otonom sürüşe ulaşmaya yakın olduklarını açıklamıştı.
Honda ise, otonom otomobillerin geliştirilmesini teşvik etmek için güncellenen Japon sertifikasıyla geliyor. Yeni özelliklerden biri, otonom arabaların diğer sürücüleri uyarmak için, arkasına iliştirilmiş bir rozet taşıması gerekliliği oluyor.
Yeni başlayanlar için ‘L’ye eşdeğer olan Japonya’daki otonom otomobiller, diğer sürücüleri herhangi bir garip hareket konusunda uyarmak için bir sinyal içerecek.
Japonya Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanı, “Otonom arabaların trafik kazalarını azaltmada, yaşlılar için ulaşım sağlamada ve lojistiği iyileştirmede önemli bir rol oynamasını bekliyoruz” dedi.
Yaklaşık 60 ülkenin anlaşmasının ardından, mevzuat bu seviye için maksimum 60 km / s hız sınırı koyacak. Ancak bakanlık, gelecekteki seviyeleri ve daha yüksek hızları dahil etmek için şimdiden çalıştıklarını açıkladı. Japon Bakanlığı Ulaşım Direktörü Takashi Naono ise, “Daha fazla gelişme için otonom sürüş verilerinin nasıl işleneceği konusunda Honda ile görüşmek istiyoruz” dedi.
Honda Legend ve Seviye 3 sürüşünün vaatleri arasında aracın “yolcuların veya diğer sürücülerin güvenliğini tehlikeye atacak herhangi bir endişeye neden olmayacağı” da yer alıyor. Otonom sürüş kurallarına uyulmaması durumunda, aracın kendisi sürücüye bir uyarı gönderecek.