Signal, Facebook’un kullanıcılarından topladığı verileri görüntülemek için Instagram’ın reklam platformunu kullandı. Bunun ardından şirket, sosyal ağ tarafından engellendi ve anlaşmazlık başladı. Mesajlaşma uygulaması, Facebook’u bir kampanya aracılığıyla kullanıcıları gözetlemekle suçladı.
Mesajlaşma platformunun sosyal ağları Instagram’da bir kampanya ile kullanıcılarını gözetlemekle suçlamasının ardından, mesajlar engellendi, ancak Facebook daha da ileri gitti ve şimdi platformu yalnızca bu konuda reklam vermek istemekle suçladı.
Signal, Telegram gibi, WhatsApp’ın gizlilik politikalarını güncelleme hatasını yaptıktan sonra büyük popülerlik kazanan bir uygulama. Sonuçta şirket, Facebook’un sahip olduğu tüm uygulamaların ve sosyal ağların sahip olduğu genel bilgilerimizle izinsiz girişin derecesini gösterdi.
Mesajlaşma uygulaması, WhatsApp ve Facebook ile birlikte üçlünün bir parçası olan Instagram aracılığıyla kendisini tanıtmak için bir dizi kişiselleştirilmiş reklam tasarladı.
İlginç olan, bu içeriklerin doğrudan Facebook platformundan toplanan verileri göstermesi.
Signal, bu uygulamanın bir sır olmadığını açıkça ortaya koydu, ancak birçok kullanıcının günlük dijital yaşamlarından çıkarılan bilgi miktarını gerçekten tam olarak anlamadıklarını açıklığa kavuşturdu, bu nedenle onların fikri Facebook’ta gördüğümüz reklamları “tercüme etmek”. Bu şekilde insanlar, reklamın ana akışta nasıl görüneceğine karar verilmesi sürecine dair daha net bir fikre sahip olabildiler.
Bununla birlikte, Facebook yalnızca reklamların yayınlanmasını engellemekle kalmadı, aynı zamanda Signal’in reklamveren hesabını da engelledi.
Facebook’a göre Signal şov peşinde
Facebook bu konuda daha da ileri gitti ve bir sözcü tarafından ve mesajlaşma uygulamasının şov peşinde olduğunu belirtti.
Facebook’s response: pic.twitter.com/xhPTVfmLBQ
— Alex Kantrowitz (@Kantrowitz) May 5, 2021
Facebook sözcüsü Joe Osborne, “Bunu yapmaya çalıştıkları için reklam hesaplarını kapatmadık,” dedi ve “Signal reklamları yayınlamaya çalışsaydı Signal’in bilmesi gerektiği gibi, reklamcılık politikalarımız belirli bir tıbbi durum veya cinsel yöneliminiz olduğunu iddia eden reklamları yasakladığı için bunlardan birkaçı reddedilmiş olurdu. Ancak elbette, reklamları yayınlamak asla onların amacı olmadı – amaç tanıtım yapmakla ilgiliydi ” dedi.
Signal’in reklam hesabı için Facebook, Mart ayında geçici olarak devre dışı bıraktığını kabul etti, ancak bunun bir ödeme sorunundan kaynaklanan bir önlem olduğunu savundu.