Teknolojinin değiştirdiği alanlardan birisi de sigortacılık ve teknoloji odaklı sigortacılık şirketleri insurtech şirketleri olarak adlandırılıyor. Bir insurtech şirketi olarak bugün hızla büyüyen insurtech pazarının global ve Türkiye’deki durumu hakkında bilgi verebilir misiniz?
Dünyada son 10 yılın en hızlı büyüyen yatırım alanlarının başında fintech dediğimiz finansal teknolojiler geliyor. Fintech’lerin bugün 2 trilyon doları aşkın bir piyasa değeri bulunuyor. Dünya çapında ortalama penetrasyon yüzde 65 civarında. Ekosistem, dolar bazında yıllık ortalama yüzde 25 büyüyor. Fintech ekosistemi dünya çapında 287 Unicorn çıkarmış durumda.
Insurtech de fintech ekosisteminin alt dikeylerinden biri olarak dünyada da ülkemizde de büyüme trendinde. Tüm karışık sigorta konularını daha kolay ve en önemlisi şeffaf olarak sunmayı sağlayan insurtech ile daha çok seçenekle zamandan ve bütçeden tasarruf etmek mümkün oluyor. Burada yüksek bir potansiyel var. 2020-2024 yılları arasındaki dönem için, yıllık ortalama yüzde 36 büyüme beklentisi mevcut. Bizim de hazırlanmasına destek olduğumuz ve geçtiğimiz günlerde StartupMarket iş birliği ile yayınladığımız ‘Insurtech Sekötrünün Dünü, Bugünü, Yarını Değerlendirme Raporu’na göre de küresel insurtech pazar büyüklüğü 2028 yılına kadar 60 milyar doları aşacak.
Ülkemizde ise son yıllarda bir atılım olsa da henüz yolun başında olduğumuzu söyleyebiliriz. Yeni yatırımlar, kuluçka ve hızlandırma programları, sigorta şirketlerinin düzenleyeceği insurtech etkinlikleri gibi yeniliklerle birlikte ülkemizdeki insurtech girişimlerinin de artacağına inanıyoruz.
Sigortam.net’in de yapay zekâ ve diğer yeni nesil teknolojilerden faydalandığını biliyoruz. Acaba yapay zekâ, makine öğrenimi gibi teknolojileri sunduğunuz hizmet içerisinde ne oranda ve nasıl kullanıyorsunuz?
Ülkemizde dijital sigortacılıkta bir ilke imza atarak, Mart 2022’den bu yana yapay zekâ algoritmasıyla müşterilerimize düşük fiyatlı, geniş kapsamlı ve fiyat-performans dengesi açısından en uygun olan şekline üç alternatifli şeffaf bir yönlendirme sunmaya başladık. Bu sıralama ve öne çıkarma sistemi, yapay zekâ konusunda yaptığımız çalışmaların müşterilerimize yansıyan en canlı örneğini oluşturuyor.
Buna ek olarak çeşitli operasyonlarımızda RPA (Robotics Process Automation) kullanmaya ve yaygınlaştırmaya başladık, böylece satış sonrası süreçlerimizi kısaltmayı ve insan hatalarını azaltmayı başardık. İleriye dönük olarak da müşterilerimizin fiyat ve kapsama göre poliçe yenileme olasılıklarını öngörebilen yapay zekâ modelleri üzerine çalışıyoruz. Hedefimiz bu modelleri kullanarak müşterilerimize daha da kişiselleştirilmiş ürün önerilerini sunarak, müşteri memnuniyetini ve yenileme oranlarımızı artırmak.
Bu kapsamda sektörle ya da akademiyle iş birlikleriniz var mı?
Ortak aklı çok önemsiyoruz ve hem şirketimizi hem de sektörü ileriye götürecek adımlar için farlı iş birliklerini hayata geçiriyoruz. Az önce bahsettiğim 3’lü kart yapısı ile müşterilerimiz için öne çıkardığımız teklifler, tamamen şeffaf bir yönlendirme içeriyor. Buradaki şeffaf altyapı için ODTÜ ve Hacettepe ile birlikte çalışıyoruz.
Biz tamamen müşteri odaklı bir şirketiz. Müşterilerin dijital ayak izlerini analiz etmenin ne kadar önemli olduğunun da farkındayız. Bu alanda da konusunda uzman, global teknoloji şirketi EVAM ile güzel bir iş birliğine imza attık. Bu iş birliğimiz kapsamında son teknoloji ile ilerliyor ve müşterilerimizin davranış ve ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde görüyor ve karşılıyoruz.
Bunların yanı sıra birlikte çalıştığımız 23 sigorta şirketi en önemli iş ortaklarımız. Burada da müşteriye sunduğumuz hizmetleri geliştirme noktasında sigorta şirketleriyle pek çok konuda iş birlikleri yapıyoruz.
Veri günümüzde en büyük güç. Siz veriyi nasıl yönetiyorsunuz, nasıl bir veri akışına sahipsiniz?
Veri, en güçlü kaslarımızdan. Veri ambarı, canlı veri akışları, uygulama paketleme gibi birçok yeni teknoloji için açık kaynak kodlu teknolojiler üzerine kendi ürünlerimizi inşa ediyoruz. Özellikle canlı veri işleme yetkinliğimizi ve kampanya kurgu yönetim araçlarımızın gücünü birleştirerek kampanya kurgularımızı çok daha hızlı ve daha düşük maliyetle hayata geçiriyoruz. Günlük akışımızda tüm işlemlerden yaklaşık 40 milyon adet işlenmesi gereken olay verisi çıkıyor. Üretim veri tabanı ile veri ambarı arasındaki canlı aktarım sayesinde maksimum 1 saniye içinde veri ambarında raporlamaya hazır canlı veriye sahibiz. Böylelikle hem canlı raporlarımızı sistem kaynaklarımızı zorlamadan üretebiliyor, bunun yanı sıra anlık aksiyon gerektiren durumlara yönelik geliştirmeleri özel kod geliştirmeye ihtiyaç duymadan başarabiliyoruz.
Günlük olarak yüzbinlerce teklifi anında kapsam skorlamasına tabi tutabiliyor, on binlerce müşteriyi anlık olarak tamamen müşteriye özel tasarlanmış iletişim senaryolarında değerlendirebiliyoruz. Artan trafiğimiz, yeni veri ambarının kurulması, clickstream verilerinin içeri alınması ve EVAM’ın entegrasyonu sonucu aylık veri üretimimizde geçen seneye oranla %90 oranında bir artış gözlemliyoruz.
Yakın gelecekte teknolojinin sigortacılık alanına nasıl yön vereceğini düşünüyorsunuz? Sizin geleceğe dair planlarınız nedir?
Dünyada sigortacılık sektöründe teknolojinin en çok kullanıldığı alanlar; fiyatlama ve tahsis, dolandırıcılık tespiti, hızlandırılmış hasar süreçleri ve kişiselleştirilmiş ürün öneri sunma konuları. Sigortam.net’in broker konumu düşünüldüğünde bundan sonraki önceliklerimizin hızlandırılmış hasar takip süreçleri ve kişiselleştirilmiş ürün öneri araçları geliştirmek olduğunu söyleyebiliriz.
Bu temel hedefimizle birlikte müşterilerimizin satış sonrası deneyimlerini iyileştirmek için yeni fonksiyonları hayata geçirmek, whatsapp / chatbot gibi yeni dijital iletişim kanalları eklemek ve mobil uygulamamızı geliştirmek de odaklandığımız konular arasında yer alıyor. Yeni dijital iletişim kanalları ekleyerek müşterilerimize live-chat ve chatbot desteğiyle canlı sigorta danışmanlığı sunmayı hedefliyoruz. Müşterilerimiz sigorta teklifi alma sürecinde desteğe ihtiyaç duydukları konularda chat üzerinden de canlı olarak sigorta danışmanlarımıza hızlı ve kolay bir şekilde erişebilecek. Müşterilerimiz bu uygulamamıza 2023 yılının ilk aylarından itibaren ulaşabilecek.
Dijitalleşme noktasında amacımız; dijital kanaldan yaptığımız satışı artırmaktan öte bu kanalda sunduğumuz hizmeti mükemmelleştirmek. Müşterilerimizin dijital deneyimini sanki karşılarında bir insanla konuşuyormuşçasına doğal ve yalın bir hale getirmek istiyoruz.