Ufak bir girişimin Kickstarter projesi, Tim Cook ve Eric Schmidt’in de aralarında olduğu destekçiler sayesinde seneye satışa çıkabilecek.
Nebia adlı Kaliforniya merkezli girişim, yüzde 70 su tasarrufu yapabilen duş başlığı ile birkaç günde 1,7 milyon dolar destek topladı.
Firmanın projeyi gerçekleştirmek için 100 bin dolara ihtiyacı vardı, ancak ilk birkaç saatte bunu başardı. Üstelik Apple ve Google’ın CEO’ları Tim Cook ve Eric Schmidt de 4 bin 700 destekçi arasında yer aldı.
Her banyoda kullanılabilen başlık, su damlacıklarını atomize ederek çalışıyor. Böylece yüzey 10 kat artırılabiliyor. Nebia’dakiler 5 yıldır üzerinde çalıştıkları H2Micro adlığı bu teknoloji, uçak mühendisliği teknikleri sayesinde ortaya çıkartmışlar.
ABD’de ortalama duş süresinin 8 dakika olduğunu ve bu esnada 75 litre su harcadığını belirten firma yetkilileri, Nebia’nın aynı sürede 22 litre harcadığını belirtiyorlar. Isıtma anlamında da 13 kat etkin olduğu belirtilen Nebia, bu sayede ısıtma masraflarından da tasarruf ediyor. Tasarruf ortalamasının Kaliforniya’daki 4 kişilik bir hane için yılda 400 dolar olacağı söyleniyor.
Bir süredir Google ve Apple kampüslerinde test edilen Nebia, 399 dolar fiyat etiketiyle gelecek mayıs ayında satışa çıkacak.