Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Yazarlar Özge Çelik

Şimdi al sonra öde devri

Son zamanların en popüler fintech çözümlerinden BNPL yani “şimdi al sonra öde” çözümünü bu kadar cazip hale getiren nedir?

by Özge Çelik
14/12/2021
in Özge Çelik
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Ahmet Usta

Son zamanlarda fintech alanında şüphesiz en çok konuşulan konulardan bir tanesi de “şimdi al sonra öde (BNPL)” çözümleri. Square’in Avustralya şirketi Afterpay’i 29 milyar dolara satın alacağını duyurmasıyla başlayan büyük hareketliliği PayPal’ın Japon Paidy’yi 2,7 milyar dolara satın alma kararı, Amazon’un Affirm ile anlaşması, Apple ve Goldman Sach’in çalışmaları ve Visa ile MasterCard’ın bu alandaki çalışmaları daha büyük hamleler olacağının bir gösterdi.

Peki taksitlendirme ve kredinin tarihi 1840’lara dayanıyorken, kredi kartları tüm bu süreçleri çok kolay hale getirmişken, BNPL’in aksine neredeyse her yerde kullanılabiliyorken geçtiğimiz sene 93 milyar dolarlık hacimlere ulaşan BNPL’i bu kadar cazip hale getiren nedir? Öncelikle BNPL’nin özellikle genç kesim tarafından tercih edildiğini söylemem gerek. Örneğin İngiltere’de BNPL kullanıcılarının %25’inin 18 ila 24 yaşları arasında ve yarısının 25 ila 36 arasında olduğu belirtiliyor. Z jenerasyonun kullanımı ise tüm dünyada geçen yıl %208 seviyelerinde artmış durumda. Gençlerin BNPL’i tercih etmesinin başlıca nedenleri arasında;

  • Kredi kartlarında uygulanan gecikme faizlerini yüksek bulmaları.
  • Kullanıcı dostu ve beklentilerini karşılayan uygulamaları tercih etmeleri.
  • Finans işlemlerini kendi başlarına yönetebilmek istemeleri.
  • İnovatif ürünleri tercih etmeleri.
  • İstedikleri bir ürünü hemen satın alabilmek istemeleri geliyor.

Kuşkusuz bankalar tarafından uygulanan skorlamanın BNPL’de çok daha minimal ve farklı bilgilerle yapılıyor olması da daha çok kesime ulaşmasını sağlıyor.C+R Research’un bu konuda yaptığı araştırmada çarpıcı bilgiler var;

  • BNPL kullanıcılarının %38’i kredi kartlarının yerini alacağını düşünüyor.
  • BNPL Kullanıcıların %51’i covid döneminde kullanmaya başlamışlar.
  • Kullanıcıların %45’i kredi kartına göre daha kolay bir ödeme yöntemi olduğunu düşünüyor.
  • %44’ü daha fazla esneklik sağladığını düşünüyor (kredi kartıyla dönem sonunda ez azından minimum ödeme tutarını ödemek gerekirken BNPL’de 3-4 ay erteleme seçenekleri mevcut.)

Tüm bu değerlendirmelerin yanısıra BNPL’in en büyük rakibi olarak görülen ve sürekli karşılaştırılan kredi kartlarının her yerde geçmesi, alışverişlerde sağladığı puan veya mil özellikleri, kullanıcısını koruyan kurallar gibi avantajlar pek gençlerin ilgisini çekmiyor gibi gözüküyor.

Gençler arasında bu kadar çok tercih edilen bu yöntemde ödeyemeyecekleri kadar çok borçlanmaları ve borçlarını kredi kartı gibi başka borçlanma yöntemleriyle ödemeleri de dikkat çeken bir başka konu. Avustralya Menkul Kıymetler ve Yatırımlar Komisyonu, bir yıldan fazla bir süredir BNPL kullanıcılarının %15’inin ödemelerini yapmak için başka bir kredi almak zorunda kaldığını belirtiyor.

Ülkemizde ise BNPL çok yakından takip edilmekte olup yakın zamanda bu alanda farklı çözümler göreceğimiz kesin. Hatta bu konuda çalışmalar olduğunu biliyoruz. Diğer yandan kredi kartıyla yapılan ödemelerin de payı göz önüne alındığında yeni oyuncuların ülkemiz pazarında nasıl bir yer edineceğini hep birlikte göreceğiz.

Bu yazı Digital Report Dergisi 11. sayısında yayınlanmıştır.

Tags: fintechköşe yazısıKredi Kartlarıözge çelikteknoloji

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM