Spotify CEO’su ve kurucu ortağı Daniel Ek, önümüzdeki günler için bir fiyat artışı planladıklarını açıkladı. Üçüncü çeyrekte 6 milyon yeni abone kazanan dev platformun şu an toplam 144 milyon ücretli abonesi bulunuyor. Bu sayı ücretsiz abonelerle birlikte 322 milyona kadar çıkıyor. Şirketin kar marjını artırmak için böyle bir girişimde bulunduğu ifade ediliyor.
- RTÜK, Spotify hakkındaki nihai kararını açıkladı
- Spotify, podcast’e bir şarkının tamamının eklenmesine izin verecek
- Spotify lisans alacak ve Türkiye’de temsilcilik açacak
Popüler müzik akış servisi Spotify, pandamı sırasında abone sayısını önemli ölçüde artırdı. Bununla birlikte gelirlerde önemli bir düşüş yaşandı. Yayınlanan veriler servisin kar marjının hala beklentileri karşılamadığını gösteriyor. Şirket buna karşılık olarak fiyatlarında değişikliğe gitmeye hazırlanıyor.
Spotify tarafından yayınlanan üçüncü çeyrek raporlar, servisin sadece bir kaç ay içerisinde 6 milyon yeni ücretli abone kazandığını gösteriyor. Son katılımcılar ile birlikte ücretli abonelerin sayısının 144 milyona çıktığı ifade ediliyor. Ücretsiz aboneleri de ekleyince, Spotify’ın toplam kullanıcı sayısı 320 milyonun üzerine çıkıyor.
Dünya çapında yüz milyonlarca aboneye ulaşan Spotify’ın son çeyrekteki kar oranının ise 1,9 milyar Euro olduğu belirtiliyor. Yıl bazında bakıldığında yüzde 14’lük bir artış yakalayan şirketin, 40 milyar Euro faaliyet zararı ile birlikte geçen yılın aynı dönemine göre önemli ölçüde bir düşüş yaşadığı ifade ediliyor. Bu düşüşteki en önemli etkenin ise, abonelerin çoğunun düşük ödeme planlarını tercih etmesinden ileri geldiği söyleniyor. Sonuç olarak abone sayısında büyük bir artış yaşayan şirket, kar oranında beklediği artışı yakalayamıyor. Bu ve benzeri sebepler Spotify servisinin fiyat artışı kararı almasına yol açmış görünüyor.
Spotify fiyat artışı ile kâr marjını artırmayı hedefliyor
Spotify, fiyat artışına giderek, aboneliklerden elde ettiği karı artırmayı amaçlıyor. Spotify CEO’su ve kurucu ortağı Daniel Ek, fiyat artışının önümüzdeki dönemlerde gerçekleşebileceğini ifade ediyor. Söz konusu karar ile ilgili henüz herhangi detaylı bir bilgi bulunmuyor. Yani şirketin hangi ülkelerde fiyat artışına gideceği ve hangi fiyatlarla hizmet sunmaya devam edeceği henüz net olarak bilinmiyor.
Her ne kadar Spotify’ın birincili hedefi, kullanıcı sayısını büyütmek ve daha çok kişiye ulaşmak olsa da, sunduğu gelişmiş içeriklerden beklediği kazancı da elde etmek istiyor. Bilindiği üzere Spotify, müziklerden ibaret bulunmuyor. Bu dev platformun içerisinde 1.9 milyon podcast yer alıyor. Şirket bu tür yatırımlara bütçe ayırabilmek ve masraflarını karşılamak için önümüzdeki günlerde farklı adımlar da atabilir.