Spotify hala müzik akışı pazarında lider durumda ancak şirketin pazar payı 2021’in son çeyreğinde azaldı.
Spotify, 2021’in ikinci çeyreğinde en popüler müzik akışı platformu oldu
Spotify, pazarın %31’ine sahip olarak en çok abone olunan yayın hizmeti olmaya devam etse de hakimiyeti yavaş yavaş azalıyor. 2020’de pazarın %33’ünü ve 2019’da %34’ünü elinde tutuyordu.
Spotify, 2021’in ikinci çeyreğine kadar geçen yılda rakiplerinden daha fazla toplam abone artırmasına rağmen, Amazon Müzik %25 büyürken Spotify %20 büyüdü. Bu arada, Google’ın YouTube Music’i 2021’in ikinci çeyreği boyunca yıldan yıla %50’nin üzerinde bir büyüme yaşadı. Tencent Music’i işleten Çin merkezli oyun şirketi Tencent ise Amazon Music ile aynı pazar payına sahip.
Amazon Music ve Apple Music’in pazar payı muhtemelen önümüzdeki zamanda artacak. Çünkü bu çalışmadaki veriler 2021’in ikinci çeyreğinde sona eriyor, Mayıs ayından itibaren hem Amazon hem de Apple için kayıpsız ses akışının etkisini gösterecek.
Avrupa Komisyonu, Apple’ı diğer müzik platformlarına karşı konumunu kötüye kullanmaktan suçlu buldu
Elbette her zaman daha kaliteli bir ses deneyimi isteyenleri hedef alan Tidal’dan da bahsetmemiz gerekiyor. MIDiA’nın araştırmasına göre, Tidal’ın kayıpsız ses katmanı ayda 9,99 dolara mal oluyor, Ancak küresel pazar payının %2’sinden daha azına sahip.
Tidal, yüksek kaliteli müzik paylaşımı sağladığını iddia eden bir akış hizmetidir. Jay-Z tarafından kurulan şirket daha sonra Block tarafından satın alındı (eski adıyla Square). Tidal, hayran merkezli yeni bir HiFi Plus paketini (19,99 $/ay) kullanıma sundu. Bu strateji, Tidal’ın favori sanatçılarını desteklemek isteyen yeni aboneler edinmesine yardımcı olacak mı? Göreceğiz.