Kısa sürede iki teknoloji kökenli yönetici alan kahve zinciri, ödeme ve sipariş sistemlerinde yenilik peşinde.
Ocakta ağ firması Juniper Networks’ün CEO’sunu Başkan ve COO olarak işe alan Starbucks, CTO görevine eski Adobe yöneticisi Gerri Martin-Flickinger’i getirdiğini açıkladı.
Büyüme stratejisinin merkezine teknolojiyi oturtan firmanın ABD’deki satışlarının %20’s mobil cihazlardan yapılıyor. İki yıl önce %9’da olan bu oranın, firmanın son haftalarda tanıttığı mobil uygulamanın etkisiyle daha da hızlı artması bekleniyor. Uygulama, müşterilerin dükkana gelmeden sipariş verebilmesini sağlıyor.
Firma temmuzda taşıt paylaşım hizmeti Lyft Inc ile bir ortaklık kurmuştu. Lyft kullananlar Starbucks sadakat puanı kazanıyor ve hizmeti kullandıktan sonra Starbucks’ta kahve ve yiyecek alabiliyorlar.
Martin-Flickinger, Adobe’den önce VeriSign, Network Associates Inc ve McAfee gibi teknoloji şirketlerinin CIO’luğunu yapmıştı.