in

Sosyal medyaya reklam boykotuna Starbucks da katıldı

Starbucks sosyal medya reklam boykotuna katıldı
Starbucks sosyal medya reklam boykotuna katıldı

Dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks da sosyal medyaya reklam vermeyi durduran şirketler arasına katıldı. Dün yaptığı açıklama ile sosyal medya reklam boykotuna katıldığını duyuran dev şirket, söz konusu kararın ne kadar süreyle geçerli olacağını ise belirtmedi. 

ABD merkezli dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks, dün yayınladığı bir açıklama ile, sosyal medya platformlarına reklam vermeyi durdurduğunu açıkladı. Söz konusu açıklamada Starbucks’ın nefret ve ayrımcılık söylemlerine karşı durduğu ifade edilerek hem iş dünyasının hem de politikacıların gerçek değişimi etkilemek için bir araya gelmeleri gerektiğine vurgu yapıldı.

Starbucks tarafından yapılan açıklamada, reklamları durduma kararının ne kadar süreceği ile ilgili bir bilgi yer almadı. Bununla birlikte bir şirket sözcüsü söz konusu kararın Youtube’u kapsamayacağını açıkladı.

Buna göre ünlü kahve zinciri Starbucks, sosyal medya üzerinden paylaşım yapmaya devam edecek. Fakat belirsiz bir döneme kadar ücretli reklam vermeyi tamamen durduracak.

Sosyal medya boykotu büyüyor

ABD’de yaşanan olaylar sırasında çoğalan nefret ve şiddet içerikli yayınlarla ilgili herhangi bir girişimde bulunmamakla suçlanan sosyal medya platformlarına karşı başlatılan reklam durdurma boykotu her gen gün büyüyor.

Söz konusu boykota katılan şirketler arasında dünyaca ünlü devasa şirketler bulunuyor. Bunlar arasında Coca-Cola, pek çok markayı çatısı altında toplayan Unilever, P&G, Verizon, The North Face, Patagonia, Ben & Jerry’s, Magnolia Pictures, Honda ve Hershey gibi şirketleri de yer alıyor. Büyük şirketler tarafından başlatılan bu sosyal medya boykotunun daha da genişleceyeceği ifade ediliyor.

#StopHateforProfit (Kâr için nefreti durdur) tagı ile başlatılan kampanya kapsamında en çok eleştirilen sosyal medya platformlarının başında Facebook yer alıyor. Donald Trump’ın şiddet içeren söylemlerini aynen kullandığı için eleştirilen Facebook’un, reklamların durdurulması ile birlikte maddi anlamda büyük bir sıkıntı içerisine girebileceği belirtiliyor. 

Facebook’un insanlara ses vermek anlamına geldiğini belirten Facebook CEO’su Mark Zuckerberg ise, doğrudan söz konusu kampanyaya işaret etmese de gelen eleştirilere yönelik bir dizi değişlik yaptıklarını açıkladı. 

Starbucks sosyal medya reklam boykotuna katılan son şirketlerden biri oldu. Dev şirketler tarafından sosyal medyaya yönelik olarak başlatılan reklam boykotunun ne zamana kadar süreceği bilinmiyor. Aynı şekilde daha başka hangi şirketlerin bu kampanyaya destek veceği merak ediliyor.  Söz konusu kampanyanın sosyal medya platformlarının değişiminde öncü bir rol oynayacağı düşünülüyor.

İlginizi çekebilir:  Clearview AI, Facebook, YouTube ve Google'dan ihtarname aldı