Girişim

StartersHub 2020 yatırımları için hazır

Yazı:  | 

4 yılda 4 milyon dolardan fazla yatırım

StartersHub 2020 yatırımları için planlamalarını açıkladı. Teknoloji girişimleri için İstanbul’u bölgenin cazibe merkezi haline getirme vizyonu ile Haziran 2015’te kurulan StartersHub, bugüne kadar 65 erken aşama teknoloji girişimine 4 milyon dolardan fazla yatırım gerçekleştirdi. StartersHub’ın portföyünde ek yatırım almış 20’yi aşkın girişim bulunuyor. Geçtiğimiz 5 yıl boyunca Türkiye ve çevre ülkelerde erken aşama girişimcilik ekosistemindeki değişimleri de göz önünde bulunduran StartersHub, şirketleri bünyesine alma modelinde de bir değişime gitme kararı aldı.

StartersHub Yönetici Direktörü Arda Aşkın geçirdikleri dönüşümü şöyle açıkladı:“İlk kurulduğumuzda Türkiye’deki hızlandırma programı sayısı yok denecek kadar az iken, bugün sayısı 79’u bulan hızlandırma ve kuluçka programı mevcut. Dönüşüm öncesi kendi hızlandırma programlarımızı düzenler iken artık hızlandırma ve kuluçka programları ile partnerlik yapıyoruz. StartersHub olarak çevik hareket ediyoruz, startup’ları hızlıca içeri alıp takip sürecini başlatıp, güvenerek, inanarak devam yatırımlarında bulunuyoruz. Takip süresine aldığımız startup’ları tıpkı hızlandırma programlarımızdaki gibi yakından gözlemleme fırsatımız oluyor, böylelikle devam yatırımı yaparken daha emin adımlarla ilerliyoruz.”

Türkiye ve Doğu Avrupa bölgesindeki en başarılı erken aşama teknoloji yatırım fonlarından biri olma hedefi ile yatırımlarına devam edeceklerini belirten Arda Aşkın: “Girişimleri ilk aşamada 3 ay süren bir takip sürecine alıyoruz. Bu süre zarfı içerisinde, StartersHub’ın bilgi, birikim ve zengin mentor ağı ile girişimlere kazanan iş modellerinin bulunması ve hayata geçirilmesi, etkili satış kanallarının oluşturulması, yurtdışında doğru pazarlara açılım stratejilerinin belirlenmesi, güçlü iş birliklerinin hazırlanması gibi konularda yoğun destek veriyoruz. Takip sürecinin ardından girişimin performansına göre 250 bin dolara varan yatırım yapıp, ayrıca global yatırım turlarının planlanması ve “execution guidance” dediğimiz önemli icraat konularında da yol gösterici rolümüzü sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı.

Hedefimiz Türkiye’ye ekonomik değer katmak

Girişim ekosisteminin doğası gereği yatırım yapılan şirketlerde belirli başarı ve başarısızlık oranları olduğunu belirten Arda Aşkın, “Türkiye’deki ekosistemin yeterli olgunluğa ulaşamamasından ötürü startup’ların globale açılmaları zor oluyor, biz buradaki katalizör görevini üstleniyoruz. Amacımız, ARGE’yi Türkiye’de tutup, teknoloji geliştirme yetenek setini arttırıp, Türkiye’ye ekonomik değer katarken global markalar yaratmak. Startup serüveni uzun soluklu bir maraton, biz burada yatırım yaptığımız girişimlerin ve girişimcilerin yanında uzun vade hayal ortağı ve yol arkadaşı oluyoruz” diye konuştu.

Yurtdışı yatırımları artacak

Yeni yatırımlar için Türkiye başta olmak üzere Orta ve Doğu Avrupa’da ürünü piyasaya yeni çıkmış veya gelir elde etmeye başlamış girişimleri yakından takip eden StartersHub, ağırlıklı olarak B2B iş modeline sahip, yapay zeka, veri bilimi, endüstri 4.0, oyun gibi son zamanların önemli teknoloji konularında çalışan ve amacı global pazarlara ulaşmak olan girişimlere daha çok odaklanacak.

ABD pazarına giriş ve globalleşme hızlanıyor

2018 yılında Silikon Vadisi’nde açtığı ofisle yatırım yaptığı girişimlerin globalleşmesine destek olan StartersHub aynı zamanda küresel alandaki iş ve yatırımcı ağından girişimlerin faydalanmasını sağlıyor. İstanbul ofisi, girişimlerin kendilerini geliştirmelerini, kazanan iş modelini bulmasını sağlarken, ABD ofisi ise hazır olan girişimlerin globalde büyümesi için gerekli adımları atıyor. StartersHub ekibi, yatırım yaptığı girişimlerle yakın temas halinde çalışarak, iş geliştirme, mentorluk ve iş bağlantıları gibi olanaklar sağlamanın yanı sıra sahip olduğu geniş kurumsal şirketler ağı sayesinde girişimlere globalde yapacakları pilot çalışmalar ve satışlarını arttırma süreçlerinde de yardımcı oluyor.

StartersHub’ın 2015 yılından bu yana yatırım yaptığı girişimlerin başarı hikayeleri ise Türkiye ve dünya genelinde yakından takip ediliyor. Mühendis ve tasarımcıların ortak ürün geliştirmelerini sağlayan arayüz hizmeti veren Zeplin, dünya genelinde 1,5 milyon kullanıcıya ulaştı. 8 farklı dilde kullanılabilen Meditopia, 6 milyonu aşkın kullanıcısına lokalize edilmiş meditasyon içerikleri sağlıyor. Geliştirdiği akıllı eldivenler ile kurumlar ve fabrikalar için ürün ve tedarik takibi sağlayan Thread in Motion ise hem Türkiye hem yurtdışında global markaları müşterileri listesine ekledi. Segmentify da geliştirdiği algoritmalar ile e-ticaret sitelerinin dönüşüm oranlarını artırırken, gelirlerini İngiltere, Türkiye ve Dubai olmak üzere önemli merkezlerden elde etmeye başladı.