Elektrikli otomobil pazarında nispeten yeni olmasına rağmen, Subaru sınırlarını zorlamaktan korkmuyor. Şirket, ilk tamamen elektrikli yarış arabası da dahil olmak üzere Tokyo Auto Salon’da iki konsept otomobil tanıttı. STI E-RA Konsepti, dört Yamaha motorundan 1073 beygir gücü, önemli yere basma kuvveti ve kavrama ve dengeyi en üst düzeye çıkaran “oyunu değiştiren” bir tork vektörleme sistemine bağlı dört tekerlekten çekiş ile Subaru’ya nelerin geleceğine dair bir ipucu sunuyor.
E-RA’nın 60 kWh pili çok fazla görünmeyebilir, ancak Subaru, pistte yaşayabileceğinden emin. 2023’te Nürburgring’de 6:40’a ulaşmayı hedefliyor. Bu, VW’nin ID.R’si (6:05) kadar hızlı değil, ancak Tesla’nın Model S Plaid’i gibi yol arabalarından çok daha hızlı (7 dakika 35 saniye). 2022’de firma, E-RA’yı Japon yarış pistlerine çıkarmayı planlıyor.
Subaru bir crossover elektrikli araba da tanıttı: Solterra EV SUV
Marka ayrıca yaklaşmakta olan crossover’ın daha performans odaklı bir versiyonu olan Solterra STI Concept’i de tanıttı. Subaru, alt gövdede herhangi bir değişiklik açıklamadı, ancak yükseltilmiş Solterra, performans hedeflerini belirtmek için bir tavan spoyleri, etek spoyleri ve diğer özelleştirmeler içeriyor.
Bununla birlikte, E-RA, Subaru’nun motor sporları tutkusunun bir kanıtı olsa da, aynı zamanda bir gelecek vizyonu anlamına da geliyor. VW’nin yarışçısı gibi, Subaru’nun elektrikli araçlara bağlı olduğunu ve normal insan taşıyıcılarına ek olarak yüksek performanslı otomobiller geliştirebileceğini gösteriyor. Şimdi sorun, bunun gibi projelerden öğrenilenlerden seri üretim araçlarına nasıl uygulanacağı.
VW, Mercedes ve GM gibi köklü oyunculara kıyasla Subaru, EV partisine geç kaldı ve rakipleriyle elektrikli otoyolda rekabet etmek istiyorsa, hızlı hareket etmesi gerekecek.