Sorumlu olduğu beş ülkeden sonra Türkiye’ye de Genel Müdür olarak atanan Weijian Zhou, 15 çeyrektir PC pazarında aralıksız lider olan Lenovo’nun tüm ürünlerdeki stratejilerini ve iddiasını anlattı.
Ukrayna’nın yanı sıra, REE olarak kısaltılan Belarus, Gürcistan, Moldova ve Ermenistan’dan sorumlu olan Weijian Zhou, artık Lenovo Türkiye’nin de genel müdürlüğünü üstlenecek.
Bir basın toplantısı düzenleyerek Lenovo’nun farklı ürün gruplarındaki durumunu ve bundan sonra izleyeceği stratejileri anlatan Zhou, Lenovo’nun 45 milyar dolar değerleme ile Fortune 500 listesinde 29 sıra yükselerek 202. sıraya çıktığını söyledi.
Lenovo’nun geçtiğimiz yılki gelirinin yüzde 3,3’üne denk gelen 1,5 milyar doları AR-GE’ye yatırdığını belirten Zhou, Lenovo’nun Çin’den başlayarak tüm dünyada yıllardır uyguladığı “Koru ve saldır” stratejisini sürdürdüklerini belirtti.
Motorola yerine Lenovo Moto markası kullanılacak
Dünyada ve Türkiye’de PC pazarında adet olarak en büyük paya sahip olan Lenovo, iş istasyonu, sunucu, depolama, ağ ve mobil kategorilerinde de ürünler hazırlıyor. PC pazarına IBM’in kişisel bilgisayar bölümünü satın alarak giren ve bu pazarda liderliği elde eden şirket, daha sonra IBM’den x86 sunucu departmanını da satın almıştı. Aynı yıl (2014’te) Google’dan satın aldığı Motorola Mobility’nin de patentlerinden faydalanan ve Moto ürünlerini satışa çıkartan şirket, artık Lenovo Moto markasını kullanacak.
Moto Z Kasımdan sonra Türkiye’de
Bir süre önce tanıtılan Moto Z’nin de Kasım ayından sonra ülkemize geleceğini belirten Zhou, Lenovo markalı telefonlarda da, tasarımdan sonra pil kapasitesine odaklandıklarını ve 5.000 mAh’lik P serisine odaklanarak Türkiye’deki açık pazar (perakende) telefon satışlarında 3. sıraya yükseldiklerinin altını çizdi. Lenovo, akıllı telefonda GfK verilerine göre yüzde 10 pazar payına sahip.
Şirket, PC ve telefon pazarının yanı sıra, tablette de iddialı. Zhou’ya göre, tablet pazarı Türkiye’de yüzde 43 küçülürken, Lenovo yüzde 14 büyümüş. Bu da Türkiye’de 3. sıraya geri dönmesini sağlamış.
Survivor Lenovo’ya yaramış
Toplantıda konuşan Lenovo Türkiye Pazarlama Müdürü Aysun Karabıyık, Survivor adlı yarışma programına sponsorluklarının marka bilinirliğini ciddi oranda artırdığını belirtirken, insanların programdaki telefon ve bilgisayarı ‘Survivor telefonu’ ve ‘Survivor bilgisayarı’ şeklinde talep ettiklerini söyledi. Öyle ki, TV’deki renk yoksa, insanlar başka renkleri tercih etmiyor, ürünleri özelliklerini dahi sormadan satın alıyorlarmış.