in ,

Suudi Arabistan’ın mobil oyun harcamaları Türkiye’yi geçti

Suudi Arabistan mobil oyun harcamaları hacmi ile Türkiye pazarını geride bıraktı
Suudi Arabistan mobil oyun harcamaları hacmi ile Türkiye pazarını geride bıraktı

Ürdün merkezli mobil oyun şirketi Tamatem tarafından yayınlanan verilere göre Suudi Arabistan, COVID-19 salgını sırasında artan mobil oyun harcamaları hacmi ile Türkiye pazarını geride bıraktı.

Arapça konuşlan ülkelere yönelik olarak mobil oyunlar yayınlayan Ürdün merkezli Tamatem şirketi, COVİID-19 salgını sırasında ortaya çıkan mali tablo ile ilgili ilginç veriler paylaştı. Şirkette COO olarak görev yapan Eyad Al Basheer tarafından açıklanan verilere göre bu yıl, Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarında mobil oyun harcamalarında çok ciddi bir artış yaşandı.

Oyun sektörünün 2020 yılında, akıllı telefon oyunculuğu tarafından domine edilebileceğini belirten, Al Basheer, yapılan harcamalarda yüzde 250 oranında bir artış görüldüğünü ifade etti. Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarının oldukça hızlı bir şekilde büyüdüğünü dile getiren Basheer, bu oranın yıl sonuna kadar daha da yükselebileceğini belirtti.

Suudi Arabistan mobil oyun harcamaları hacmi Türkiye pazarını geride bıraktı

Tamatem COO’su Eyad Al Basheer bölgenin en büyük pazarları olan Türkiye ve Suudi Arabistan ile ilgili de oldukça ilginç bilgiler aktardı. Al Basheer’in aktardığı verilere göre Suudi Arabistan COVID-19 salgını sırasında mobil oyun tüketici harcamalarında Türkiye’yi geride bıraktı.

Suudi Arabistan’ın mobil oyun sektörü için oldukça önemli bir pazar olduğunu belirten Al Basheer, bu ülkedeki kullanıcı başına ortalama harcamanın Çin’den 7 kat daha fazla olduğunu ve bu haliyle dünyada ilk sırada yer aldığını ifade etti.

Arapça konuşulan pazarlarda mobil oyun ve uygulamalar yayınladıklarını belirten Al Basheer, şirket bünyesinde 15 den fazla geliştici ve 50’den fazla mobil oyun bulunduğunu ve b oyunların toplam indirilme sayısının ise 100 milyonu geçtiğini dile getirdi.

Arapça oyunlara büyük bir talep var

Araça’nın dünyadaki en yaygın dördüncü dil olduğuna işaret eden Al Basheer, maalesef Arapça içeriklerin yalnızca yüzde 1 gibi oldukça küçük bir paya sahip olduğunu ve şirket olarak uluslararası geliştiricilerin bu bölgeye girmesine yardımcı olduklarını belirtti.

Arapça uygulama ve oyunlara oldukça büyük bir talebin olduğunu ifade eden Al Basheer, bölgelere göre oyun ve uygulamalarda farklı düzenlemeler yaptıklarını, bu kapsamda bazı kumarhane uygulamalarının ismini değiştirdiklerini, bazı uygulamalarda da kültürel bazı değişikliklere gittiklerini belirtti. 

Al Basheeer yaptığı açıklamada, “Kültürü değiştiremezsiniz. Uluslararası geliştiricilerin bölgeye girdiklerinde ne bekleyecekleri konusunda bir fikir sahibi olmaları zor, ancak biz Arap oyuncuların bir oyundan ne istediğini tahmin edebiliyoruz ” ifadelerini kullandı.