İster çatallı ister çatalsız, hizmet sektörü ile alakalı nasıl bir ihtiyacın varsa, Google sana şimdikinden daha fazla yardımcı olmaya hevesli. New York Times‘ın haberine göre; Google bu alanda arama sonuçları veya tavsiye edilen reklamlı gösterimlerden daha doğrudan bir çözüm başlatıyor.
Amazon, hizmet sektörüne de el atacağını duyurduktan yaklaşık bir yıl sonra Mart ayında, Amerika’da 41 şehirde, sıhhi tesisat, taşımacılık, elektrik tamiratları, temizlik gibi birçok iş kolunda profesyoneller üzerinden hizmete başlamıştı.
Zulüm imparatorluğu algısı periyodik olarak hatırlatılan Amazon’un ardından, Google da hizmet sektörü ile daha doğrudan bir ilişki kurma yoluna gitmeyi planlıyor. Google’ın reklam servislerini kullanan ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren küçük işletmeler, “Tuvalet tıkandı, duvar nasıl boyanır, kuburdan fare girer mi…” gibi arama sonuçlarının içinde doğrudan listelenecekler.
Bu sisteme dahil olmak için Google’ın reklam vereni olmak yeterli olmuyor. Parayı vermek düdüğe hava üflüyor ama düdüğü çalmak için lisans, gerekli sigorta ve garantiler ile detaylı bir geçmiş araştırmasından başarıyla geçmek gerekiyor.
San Fransisko ve çevresinde başlayan pilot uygulama sayesinde Google’ın sayfasını terk etmeden, doğrudan birden çok hizmet talebinde bulunulabilecek, direkt sesli çağrı yapmak ve alınan hizmeti değerlendirmek de mümkün olacak.