Tesla bilanço 2022’ye göre, otomobil üreticisi Çin’deki üretim zorluklarına ve tedarik zinciri sorunlarına rağmen 2022’nin ilk çeyreğinde 3,3 milyar dolar kar elde etti. Şirket, bu 3,3 milyar dolarlık karı 18,7 milyar doların üzerinde bir gelire dönüştürmeyi başardı.
Tesla bilanço 2022: Şirketin Q1 beklentileri aşıldı
Geçen yılla karşılaştırıldığında Tesla, 2021’in 10.4 milyar dolarlık 10.4 milyar dolarına kıyasla yıllık bazda %81’lik bir artış yaşadı.
2021 yılının 4. çeyreğinde Tesla, diğer otomobil üreticilerine 679 milyon dolar değerinde emisyon kredisi sattı ve bu kredi satışlarında 314 milyon dolar oldu. Şirket bu geliri, bu kredileri ABD ve AB hükümetlerinin talep ettiğinden daha az “temiz” otomobil üreticilerine satarak elde ediyor.
Tesla, geçmişte satışlara kredi vererek, otomobil üreticisinin araç üretimi işi zorlanırken kar elde etmesine izin verdi. Emisyon kredisi satışlarını hesaba katmadan şirket, imalat ve enerji satış sektörünün geçen yaz ilk kez kârlı olduğunu söyledi.
Tesla bilanço 2022, şirketin rekor kıran bir dördüncü çeyreğe sahip olduğunu gösteriyor. Firma, 22 Mart’ta Almanya’da ve 8 Nisan’da Austin, Teksas’ta iki yeni fabrika kurarken, aynı zamanda COVID-19 salgını nedeniyle Şangay tesisini birkaç haftalığına kapatmak zorunda kaldı. Bu iki fabrikayı kurmanın ve Çin fabrikasını açık tutmaya çalışmanın maliyetlerinin, bu çeyrekte Tesla’nın sonuçlarını bastırması bekleniyordu.
Tesla, geçen ay Berlin’de üretime başladı ve şirkete göre, Nisan ayında Teksas’tan Model Y arabaları teslim etmeye başladı. Bu yılın ilerleyen saatlerinde Tesla, Teksas’ta her zamanki 2170 hücreli paketlerin yanı sıra 4680 hücreli yapısal pil paketleri üretecek.
This was an *exceptionally* difficult quarter due to supply chain interruptions & China zero Covid policy.
Outstanding work by Tesla team & key suppliers saved the day.
— Elon Musk (@elonmusk) April 2, 2022
2022 yılının ilk çeyreğine ilişkin Tesla bilançosu, şirketin teslimat ve üretim için güçlü bir çeyrek izlediğini gösteriyor. Tesla, yatırımcılara bu yılın ilk çeyreğinde müşterilere 310.048 araç teslim ettiğini bildirdi. CEO Elon Musk, COVID vakası artarken dünyanın tedarik zinciri zorluklarının ve Şanghay’daki fabrikanın kapanmasının üstesinden gelmenin “son derece zor” olduğunu söyledi. Buna rağmen Musk, yaptığı çağrıda Tesla’nın bu yıl üretimi artırıp 1,5 milyon araba üretebileceğini belirtti.
Tesla, 14.724’ü Model S ve Model X olmak üzere 295.324 Model 3 ve Model Y aracı teslim etmeyi başardı. Teslimatlar, önceki çeyreğin 308.600 teslimatına göre mütevazı bir artış gösterdi ve 2021’in ilk çeyreğinde Tesla’nın %68’lik bir oranla 184.800 sevkiyatını aştı.
Firmanın araba başına kar marjı da yükselmeye devam etti ve 2021 yılının ilk çeyreğindeki yüzde 26,5’ten 2022’nin ilk çeyreğinde yüzde 32,9’a ulaştı. Firma, araçlarının ortalama satış fiyatını iyileştirdiğini ve teslim ettiği araba sayısını artırdığını söylüyor.
Avrupa’da en çok satan 20 otomobil: Tesla Model 3 listeye girmeyi başardı
Elon Musk Twitter’ı satın almak istiyor: Satışlar nasıl etkilenecek?
Tesla, dünya çapındaki tedarik zinciri sorununu rakiplerinden daha iyi yöneterek birkaç çeyrek boyunca rekor hacimler ve karlar sağladı. Firma, anında farklı işlemciler tedarik ederek ve yazılımları uyarlayarak, diğer küresel otomobil üreticileriyle benzer sorunlardan kaçınmayı başardı.
Elon Musk Twitter’ı 41 milyar dolara satın almak istiyor. Musk’ın devralma çabalarının Tesla’yı veya hissedarlarını nasıl etkileyeceği henüz belli değil. Ancak Tesla’nın bu yıl hala sayısız önemli dönüm noktası göz önüne alındığında kötü bir zamanlama oldu.