İnsan için küçük bir adım, Tiktoker için dev bir adım… TikTok, 3 milyar indirmeyi aşarak Facebook, WhatsApp, Messenger ve Instagram’ın arasına katıldı.
TikTok, Donald Trump ile yüzleşme ve en büyük pazarı olan Hindistan’dan çekilme kararı arasında birçok zorlukla geçen birkaç yıldan geliyor. Ancak Çinli ByteDance şirketinin uygulaması köpük gibi yükselmeye devam ediyor ve yüksek pozisyonlara doğru dans ediyor.
ByteDance uygulamasının başarısından önemli detaylar
Sensor Tower, kısa video uygulamasının ana istatistiklerini paylaştı:
- TikTok 2021’in ilk yarısında en çok indirilen oyun dışı uygulama oldu ve 380 milyondan fazla indirmeye ulaştı.
- Bu süreçte 919,2 milyon dolarlık tüketici harcaması elde edildi.
- 2020’nin ikinci çeyreğinden 2021’in aynı dönemine kadar tüketici harcamalarında %39 artışla önceki 384,7 milyon dolardan 534 milyon dolara ulaştı.
- TikTok’un küresel tüketici harcaması, Eylül 2016’daki lansmanından bu yana 2,5 milyar dolar. Tinder, Netflix, YouTube ve Tencent Video gibi uygulamalarla aynı seviyede.
Sensor Tower, “3 milyar indirme kilometre taşı ile”, “TikTok, tarihsel olarak Facebook’un özel alanı olan bir katmana katılan beşinci oyun dışı uygulamadır.” yorumunu yaptı.
Raporda, “App Store ve Google Play’den dünya çapında yapılan yüklemelere dayanarak ve önceden yüklenmiş uygulamalar hariç, Ocak 2014’ten bu yana 3 milyardan fazla yükleme yapan diğer dört uygulama WhatsApp, Messenger, Facebook ve Instagram’ı içeriyor.” bilgisi yer aldı.
TikTok rekabet karşısında rahatlamalı mı?
Kısa video platformuna karşı rekabet, özellikle siyasi mücadelenin büyüdüğü son aylarda şiddetli. Örneğin, Instagram ve YouTube, bu tür videoların kullanımını uygulamaya koydu, hatta içerik oluşturucular için ekonomik ödülleri teşvik etti.
Kwai ve Moj gibi benzer özelliklere sahip başka platformlar da ortaya çıktı.
Ancak TikTok titremiyor, hala sağlam bir şekilde zirvede… Bununla birlikte rehavet bu sektörde oldukça riskli. Rakipler daha da sertleşecek ve Çin ile diğer ülkeler arasında ekonomik sonuçları olan daha fazla siyasi sorun söz konusu olabilir.
Sensor Tower’a göre, ByteDance TikTok’u öne çıkarmak için yaratıcıların ekosistemini yenilemeye ve oluşturmaya devam edecek.
TikTok, Eylül 2016’da Douyin uygulamasının uluslararası bir versiyonu olarak Çinli ByteDance şirketi tarafından çıktı. 2017’de iOS ve Android’e geldi ve dünya çapında Ağustos 2018’de sunuldu.
Şu anda CEO’su Vanessa Pappas. Morning Consult’a göre uygulama, 2020’de yalnızca Zoom ve Peacock’ın ardından en hızlı büyüyen üçüncü marka.