Tiktok, son yayınladığı rapor ile reklamcılara platform üstünden nasıl kampanya yürütebilecekleri hakkında bilgiler veriyor. TikTok’un en son ipuçları, pazarlamacıların binlerce örneğe dayanarak kampanyalarındaki dönüşümleri en üst düzeye çıkarmasına yardımcı olabilir. Reklam ağını taramak için otomasyonu kullanan TikTok, platformda stratejinizi optimize etmede büyük bir yardımcı olabilecek en yüksek dönüşüm sağlayan kampanyaların temel unsurlarını belirledi.
TikTok’tan reklamlarınızı daha iyi hale getirmek için önemli ipuçları
TikTok’ta gönderi paylaşırken, tam ekran bir sunum kullanılır. Net bir harekete geçirici mesaj eklendiğinde ve mesajlarınızı kısa (21 ila 34 saniye) tuttuğunuzda kullanıcılara ulaşma oranının daha yüksek olduğu açıklandı.
Yeni hazırlanan kılavuzda sektöre dayalı, bir dizi en iyi uygulama ipucu bulunuyor. Ancak bunların TikTok’a özgü örneklere dayalı olarak tespit edildiğinin altını çizelim.
TikTok ayrıca farklı sektörlere dayalı bazı ilginç ipuçları da paylaştı. Örneğin, e-ticaret sektöründe, teklifleri veya CTA’yı net bir şekilde görüntülemek için ekran altyazıları ve metin kullanmak, dönüşümü %80 oranında artırıyor. Ürünü açıklayan bir insan sesi, ürünün canlı bir gösterimi ve yazılı bir teklifi birleştirmek, dönüşümü neredeyse %90 oranında artırmada etkili oldu. Videolarda statik bir çekim yerine çeşitli sahneler kullanıldığında dönüşümde %38’lik bir artış oldu.
Öte yandan, en az beş sahnesi olan oyun reklamları, daha az sahne içeren reklamlara göre dönüşümde %171’lik bir artış elde ediyor. İlk yedi saniyede ekranda metin gösteren videolar da diğerlerinden %43 daha fazla dönüşüme sahip. Tiktok, “dönüşüm oranındaki faydayı en üst düzeye çıkarmak için metni mümkün olan en kısa sürede göstermeyi” öneriyor.
Bu değerli bilgiler, TikTok reklamları yaklaşımınızda kullanmak sizler için faydalı olabilir. Yine de başarılı olmanın en iyi yolu, yaratıcılığı kullanmak ve içeriğe benzersiz bir yaklaşım getirmektir.
TikTok, Creator Next ile daha fazla para kazanma seçeneği sunacak
Platformu nasıl kullanacağınızı öğrendikten sonra, bu ipuçlarını izleyerek daha başarılı kampanyalar tasarlayabilir ve hedef kitlenizle bağlantı kurmanın yeni yollarını bulabilirsiniz.