TikTok, Nisan ayından itibaren reklam politikalarında değişikliğe gidecek. Bu değişiklik, kullanıcılara varsayılan olarak kişiselleştirilmiş reklamlar gösterilmesi olacak.
Kişiselleştirilmiş reklamlar zaten platformda bir seçenek olsa da, önümüzdeki aydan itibaren otomatik olarak varsayılan hale getirilecek. TikTok’un gerçekleştireceği bu değişiklik kullanıcı deneyimini etkileyebilir.
- TikTok botu nedir, nasıl kullanılır ve en iyi TikTok botları
- TikTok, yeni yorum kontrol özellikleri sunuyor
- Netflix, TikTok benzeri Fast Laughs özelliğini duyurdu
TikTok’ta kişiselleştirilmiş reklamları kapatma
Şimdiye kadar, platformda varsayılan olarak görüntülenen reklamlar, kullanıcının ayarlarına dayanmakta, fakat bunlar genel reklamlar ve kişiselleştirilmiş reklamlar değil. Başka bir deyişle, kullanıcının platform içindeki veya dışındaki etkinliğine dayanmıyor. Fakat bu durum yakın bir zamanda değişiyor.
TikTok, 15 Nisan’dan itibaren kişiselleştirilmiş reklamları otomatik olarak etkinleştirileceğinden, kullanıcılarını görüntüleme biçimindeki değişiklikler konusunda uyarıyor. Evet, kişiselleştirilmiş reklamlar kullanıcı etkinliğine dayanıyor.
Dolayısıyla, TikTok’taki etkinliğinize ve etkileşiminize bağlı olarak, reklamverenlerin ilginizi çekebileceğini ve bir satın alma yapabileceğinizi düşündüğü ürün ve hizmetler konusunda farklı reklamlar göreceksiniz. Ve TikTok’un yaptığı açıklamada da belirtildiği gibi, reklamverenlerle ortaklıklardaki bu yeni dinamik platformun ücretsiz kalmasına yardımcı olacak.
Bu dinamik otomatik olarak uygulanacak olsa da, kullanıcılar bu reklam sisteminin hesaplarında varsayılan ayar olarak kalmasını isteyip istemediklerini kontrol edebilecekler. Böylece TikTok, kullanıcıların isterlerse mevcut reklam sistemini seçmelerine izin vermeye devam edecek.
15 Nisan’dan sonra TikTok ayarlarından değiştirebileceğiniz bir seçenek olacak. Bunu yapmak için Ayarlar Gizlilik >> Gizlilik >> Kişiselleştirme ve Veriler bölümüne gitmeniz yeterli olacak. Bu bölümde, “Özel Reklamların” mevcut olduğunu göreceksiniz.
Bunların hesabınıza uygulanmasını istemiyorsanız, yalnızca özelleştirme olmadan reklam gösterme seçeneğini devre dışı bırakın. Ve bu seçeneğin devre dışı bırakılmasının ardından “Üçüncü taraf reklam ağlarından gelen reklamlar” ı da devre dışı bıraktığını göreceksiniz.