TikTok, markalı içerik politikasını, platformda küresel olarak izin verilen reklam türleri ve sponsorlu gönderiler hakkında yeni yönergelerle güncelliyor.
TikTok’un yeni politikaları, kripto para birimleri ve finansal hizmetlerle ilgili, bilinçsiz eylemlere yol açabilecek veya dolandırıcılıkların tuzağına düşebilecek gönderileri ve promosyonları ortadan kaldırmayı amaçlıyor.
TikTok artık kripto para birimleri ile ilgili reklamlara ve sponsorluklara izin vermiyor
TikTok artık içerik oluşturucuların veya influencer’ların kripto para birimleri, finansal hizmetler, saadet zincirleri, varlık yönetimi, yatırım hizmetleri ile ilgili hiçbir şeyin tanıtımını yapmasına izin vermiyor.
TikTok’un bu önlemi, gençleri yanıltıcı finansal bilgilere dayalı riskli kararlar almaya yönlendirilmekten korumayı amaçlıyor.
Elbette, bu önlem aynı zamanda hileli finansal uygulamaların, dikkatsiz kullanıcıları “denemelere” veya bağlı kuruluş programlarına katılmaya zorlayan platformda tanıtılmasını da önleyecek.
Citizens Advice ile ortaklık kurarak başka bir TikTok stratejisiyle tamamlanan bir önlem karşımızda. Bu ortaklık finansal eğitim üzerine bir dizi video oluşturuyor. Videolar, kullanıcıları finansal terminoloji, herhangi bir işlem yapmadan önce araştırmadan en iyi şekilde nasıl yararlanabilecekleri ve internetteki finansal yanlış bilgileri nasıl tespit edecekleri konusunda bilgilendirecek.
Bilgiye dayalı kararlar almaları ve internette bolca bulunan dolandırıcılıklara aldanmamaları için bir farkındalık ve finansal eğitim kampanyası olarak hizmet edecek. Dolayısıyla bu yeni önlemler, genç TikTok kullanıcılarının “benzersiz finansal fırsatlar” vaat eden reklamlardan veya yüksek riskli yatırımlara katılmaya teşvik etmek için etkileyicileri kullanan sponsorluklardan uzak durmalarına yardımcı olacak.