TikTok, marka güvenliği ve marka uygunluğuna odaklanan yeni bir teklif sonrası ölçüm çözümü için sektörün önde gelen marka uygunluk şirketi Zefr’le el sıkıştı. Söz konusu çözüm, BAE, Suudi Arabistan, Mısır ve Türkiye’deki markaların TikTok’ta marka farkındalığı oluşturmak için kullandığı akış içi reklamlar için sunulacak. Reklamverenlere TikTok kampanyaları için marka güvenliği ve marka uygunluğu hakkında kampanya bilgileri verecek olan çözüm, sunduğu içgörüler sayesinde markalara reklam yatırımlarının markalarına uygun içerikleri barındırdığı, marka itibarını koruduğu ve riskleri azalttığına dair tarafsız bir güvence sunacak. Ayrıca markalar, kampanyalarını izlemek ve gerekli optimizasyonları yapmak için bu içgörüleri şeffaf bir şekilde görüntüleyebilecek ve videolara dair bilgileri kullanabilecek.
TikTok ve Zefr’in reklamverenler için marka uygunluk ve güvenliği çözümü nedir?
İş birliğine dair görüşlerini paylaşan Zefr Kurucu Ortağı ve CEO’su Rich Raddon “TikTok, dünyanın en hızlı büyüyen platformu. Bu iş birliği, marka güvenliği ve marka uygunluğu noktasında TikTok’un Global Alliance For Responsible Media (GARM) ittifakındaki lider konumuna da işaret ediyor. Öte yandan izleyicilerin ilgisi açık web’den TikTok gibi platformlara doğru kaymaya devam ediyor. Bu noktada Zefr olarak ölçüm gibi eski bir alanda yeni bir çağın habercisi olan, video ve onu besleyen platformları düzgün bir şekilde ölçen yeni bir teknik mimariyi tanıtmaktan heyecan duyuyoruz” dedi.
Kampanya analizleri artık GARM’ın 11 ilkesine uygun olarak yapılabilecek
Zefr’in patentli Cognition AI makine öğrenmesi teknolojisiyle güçlendirilen bu yeni çözümü, reklamverenlere TikTok’taki içeriklerin hangi içeriklerle yan yana geleceğini objektif bir şekilde, video düzeyinde doğrulama ve Global Alliance of Responsible Media (GARM) marka güvenlik tabanı ve marka uygunluğu ilkelerine tam uyum sağlama imkanı veriyor. Böylece markalar daha derin içgörüler elde ederken GARM ittifakının 11 ilkesinin her birine uygun kampanya analizleri yapabiliyor. Reklamverenler ayrıca, TikTok’un kampanya öncesi Envanter Filtresi çözümünü Zefr’in kampanya sonrası çözümüyle birleştirerek, kampanya performanslarını Zefr panosunda güvenlik ve uygunluk açısından da görüntüleyebiliyor.
TikTok İzleme Geçmişi özelliği geliyor
TikTok olarak sundukları tüm ürün ve çözümlerin odağında sorumluluk bilincinin ve şeffaflığın bulunduğunu belirten ByteDance Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Global İş Çözümleri Genel Müdürü Shant Oknayan ise şunları söyledi: “Benimsediğimiz bu prensipler sayesinde kullanıcılar, kendileri için önemli olan içeriği oluşturmayı, görüntülemeyi ve paylaşmaya devam ederken işletmelere markalarını güçlendirmek, hedef kitleleriyle bağlantı kurmak ve ürün ve hizmetlerini sergilemek için güvenli bir alan oluşturabiliyorlar. Güven oluşturmak ve emniyeti sağlamak TikTok olarak öncelik verdiğimiz konuların başında geliyor. Zefr ile başlattığımız bu iş ortaklığı, TikTok’u hem markaların itibarı hem de topluluklar için güvenli tutmak adına attığımız adımlardan biri ve TikTok’taki markaları bilinçlendirmeye yönelik çabalarımız için de bir kilometre taşı.”
Zefr’in markalar için kampanya, video veya reklam bazında bilgi toplayan bir raporlama panosu sunan çözümü, kullanıcı dostu bir gösterge tablosuyla geliyor. Bu tablo, hesap ve kampanya düzeyine göre marka güvenliği ve marka uygunluk oranını özetleyerek reklamverenlere yol gösteriyor. Ayrıca raporlama panosu, markaların kampanya performansını tüm GARM Uygunluk Riski kategorilerine göre görüntülemesine ve genel kampanya performansının bir dökümünü almasına da olanak tanıyor.