Son yaşanan gelişmelere göre popüler sosyal medya uygulaması TikTok, olası bir yasaklanma tehlikesine karşı harekete geçti. Çinli teknoloji şirketi ByteDance’e ait olan popüler sosyal medya platformu TikTok, ABD’de yasaklanma tehdidine karşı büyük bir reklam kampanyası başlattı.
2.1 milyon dolar bütçeli bu kampanya, uygulamanın ABD’de yasaklanmasına yol açabilecek bir yasa tasarısının Senato’da kabulünü engellemeyi amaçlıyor.
Senatörlere yönelik reklam mesajı
TikTok’un bu reklam hamlesinin merkezinde, bu yıl ABD’de de gerçekleşecek olan kritik senato seçimleri var. TikTok’un seçimlerde aday olan senatörlere yönelik net bir mesaj var: Uygulamayı ABD’de yasaklayabilecek yasa tasarısını engellemek. Reklamlarda yer alan TikTok kullanıcıları, uygulamanın olası bir yasaklamasının, birçok kişinin geçim kaynağına zarar vereceğinden endişe ettiklerini dile getiriyorlar.
Şirket, kilit önemdeki eyaletler olan Nevada, Montana, Wisconsin, Pennsylvania ve Ohio’daki televizyon yayınlarında reklam gösterim haklarını satın aldı. Bu eyaletlerin tamamında Senato’daki koltukları için mücadele etmeye hazırlanan kırılgan konumdaki demokrat senatörler bulunuyor.
Yasaklama haberin ardından birçok Amerikalı girişimci sosyal medya platformuyla ilgilendiğini ve satın almak istediğini duyurdu. Fakat Çinli çatı şirketi ByteDance bu satın almalara hiç yanaşmıyor. Onun yerine halkın siyasi yönlerini etkilemeye çalışıyor. TikTok, küçük işletmeler vurgusu yaparak olası yasaklamadan paçayı sıyırmaya çalışıyor. TikTok’un reklam kampanyasının temel argümanlarından biri, yasaklamanın özellikle küçük işletmelere ciddi zararlar vereceği. TikTok’u işlerini büyütmek ve gelir sağlamak için kullanan milyonlarca küçük işletme sahibi, yasanın geçmesi durumunda zorluklarla karşılaşabileceklerini düşünüyorlar.
Yasanın belirsiz durumu
TikTok’un yaygarası bir yana, yasa tasarısı Temsilciler Meclisi’nden geçmesine rağmen, Senato’da hala belirsiz bir konumda. Meclis’te ezici çoğunlukla kabul edilen tasarı, TikTok’un altı ay içinde Çinli ana şirketi ByteDance’ten ayrılmasını talep ediyor. Ancak Senato lideri Chuck Schumer, yasa tasarısının onaylanması için herhangi bir zaman çizelgesi vermedi. Bununla birlikte önce senatörlerin yasayı gözden geçirmek için zamana ihtiyaç duyacaklarını belirtti.
TikTok’un geleceği belirsizliğini hala koruyor. Uzun zamandır gündem olan konu ABD dışındaki ülkelerde de takip ediliyor. Çinli şirketin olası bir yasaklama karşısında emsal teşkil etmesi ve dünyadaki diğer devletler tarafından kabul görmesinden korkuyor.
Öte yandan, Başkan Joe Biden, tasarının Senato’da da onaylanması halinde imzalayacağını açıkladı. İstihbarat yetkililerinin TikTok hakkında senatörlere yaptığı bilgilendirme toplantısının ardından, Senato Ticaret Komitesi Başkanı Maria Cantwell, konu hakkında kamuya açık bir duruşma düzenlenmesi gerekebileceğini ifade etti. Bu gelişmeler ışığında, Çin ile yaşanan gerilimler dolayısıyla güvenlik endişeleriyle tartışma konusu olan TikTok’un ABD’deki geleceği önümüzdeki dönemde netleşecek gibi görünüyor. Böylesine kapsamlı bir reklam kampanyasına imza atan TikTok’un Senato’daki yasa tasarısına karşı lobi faaliyetleri artacağa benziyor.
Apple Watch’ın geleceği
TikTok’un milyonlarca dolar harcayarak başlattığı bu kampanya, ABD’deki teknoloji devlerinin Kongre üzerindeki etki gücünü bir kez daha gözler önüne seriyor. TikTok’a göre uygulamanın yasaklanması durumunda, kullanıcılar kadar gelirlerinin ciddi bir bölümünü TikTok’tan kazanan içerik üreticileri ve küçük işletmeler de büyük zarar görebilir. Önümüzdeki süreçte, sosyal medya yasakları ve teknoloji şirketlerinin siyasi lobileri konusundaki tartışmaların daha da alevleneceğini öngörmek mümkün.
Öne çıkan kaynak görseli: visuals / Unsplash