Talkwalker ve Hubspot’a göre 2022 yılına kadar TikTok’un sosyal medyayı devralacağını ve diğer platformları değişmeye zorlayacağını söylüyor. Sosyal Medya Trendleri Raporu’nda belirtilene göre sosyal reklamlar gelişecek ve sosyal satış müşteri yolculuğuna katkıda bulunacak.
Uzmanlar, TikTok’un 2022’de en iyi sosyal medya olacağını söylüyor
Talkwalker’ın Pazarlamadan Sorumlu Başkanı Elena Melnikova şunları söyledi: “Tüketiciler daha fazla talep, daha aciliyet ve daha fazla öngörülemezlikle kontrolü ele geçirdi. Bu yılın trendlerini onlar yönlendiriyor, ancak biz markalara kontrolü geri alma gücü veriyoruz. Talkwalker, hızlandırılmış tüketici zekası ve ilham verici eylemler kullanarak 2022 trendlerini ortaya çıkararak, markaların gelecek yıl ve sonrasında iş değerini artırmasını sağlıyor.”
HubSpot’ta uluslararası pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı Susanne Ronqvist Ahmadi de şu yorumu yaptı: “Son 18 ayın çalkantılı olayları, tüm sektörlerdeki pazarlamacılar için yaygın bir belirsizlik yarattı. En büyük markalardan bazılarının pandeminin etkisinden toparlanma belirtileri göstermesiyle birlikte tünelin sonundaki ışığı görmeye başlamış olsak da, önümüzdeki yılı tanımlaması en muhtemel trendleri bilmek pazarlama liderlerinin yapabileceği en iyi yollardan biridir. süregelen öngörülemezlikle mücadele edin ve ekiplerini 2022’de başarıya hazırlayın.”
Rapora göre 2022’de en önemli sosyal medya trendleri şunlar olacak:
- TikTok sosyal medyayı devralacak ve diğer platformları uyum sağlamaya bırakacak.
- Olgunlaşan etkileyici pazarlama sonunda olgunlaşacak.
- Çerezler ezildikçe sosyal reklamlar gelişecek.
- Markalar sosyal medya ademi merkeziyetçiliğine öncülük edecek.
- Sosyal satış, müşteri yolculuğunu kolaylaştıracak.
- Metaverse’ler bir sonraki tüketici bağlantısı olacak.
- Pandemi sonrası içerik tüketici ihtiyaçlarına göre şekillenecek.
- Marka kapsayıcılığı marka açısından kritik olacak.
- Çok kanallı etkileşim, tüketicilerin sosyal medyayla etkileşim kurma şeklini değiştirecek.
- Topluluklar gelişecek ve kontrolü ele alacak.