MediaMarkt Türkiye’nin açıkladığı öngörülere göre 2018’de Türkiye, ciro olarak Avrupa’daki en büyük tüketici elektroniği pazarına sahip ülke olacak.
Geçtiğimiz yılın eylül ayında CEO görevine gelen Yenal Gökyıldırım, ilk basın toplantısında 2015’i değerlendirdi, 2016 hedeflerine ve Türkiye pazarıyla ilgili öngörülere yer verdi.
Holdingin satış gücü, Türkiye’nin 1,5 katı
MediaMarkt’ın Avrupa’nın en büyük, dünyanınsa 3. büyük teknoloji perakendecisi olduğunu belirten Gökyıldırım, Avrupa’daki Media-Saturn Holding’in 2015 satış hacminin 21,7 milyar euro ile en yakın rakibin 7 milyar euro olduğunu belirtti. Bu miktarın önemini ise şuradan anlamak mümkün, 2015’te tüm Türkiye’nin satın alma hacminin 1,5 katı.
MediaMarkt’ın Türkiye’deki 2015 ise özetle şu gelişmelere sahne olmuş:
Sepet büyüklüğünde yüzde 30 büyüme. Son üç ayda da ciroda yüzde 17 artış.
E-ticarette yüzde 50 büyüme.
+ Bir satış sitesinin istatistikleri. pic.twitter.com/HAAgA4pXLi
— aytun çelebi (@aytuncelebi) January 28, 2016
Avrupa’daki MediaMarkt’lar arasında en hızlı büyüyen ülke Türkiye olacak
Firmanın bu yıl için hedefleri de şu şekilde: Müşteri odaklı çalışma için yeni prensipler belirlenmiş.
177 bin metrekare toplam perakende alanı ile Türkiye’nin en geniş satış alanlı zinciri olmanın yanı sıra, 2016’da 5’i şehir mağazası olmak üzere toplam 6 yeni mağaza açılacak.
Sektörde beklenen %12 büyüme tahminini aşarak, %20 büyümek.
Bu en yüksek büyüme oranını beş yıl daha korumak.
Bugüne dek 2 bine yakın çalışana sağlanan 24 bin saatlik eğitim süresi, 2016’da iki kat artacak.
2015’te devreye giren çağrı merkezi üzerinden satış, dört ayda şirketin hedefleri 3’e katlamış. Toplam 10 bin satın alma bu yöntemle yapılmış. Hedef, belli bir oran verilmese de bunu büyütmek.
Türkiye de lider olacak
Gökyıldırım’ın verdiği GFK raporlarına dayalı bilgilerin arasında bazıları Türkiye pazarı hakkında önemli bir öngörü de taşıyordu. Örneğin, Türkiye, şu anda 18 milyar euroluk hacim ile Avrupa’nın üçüncü büyük tüketici elektroniği pazarı. Birinci sırada yaklaşık 70 milyar euro ile Almanya geliyor. GFK’nın tahmini ise, 2020’de Türkiye’nin bu miktarı (ve Almanya’nın standart büyüme ile elde edeceği miktarı) geride bırakarak Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği pazarı olacağı.