Ekonomik belirsizliklerin arttığı dönemde markalar, reklam bütçelerini dengeleme stratejileri arayışında. Küresel medya yatırımlarının %60’ının dijital mecralara yönlendirildiği öngörülüyor.
Türkiye, %39,4’lük büyüme ile en hızlı büyüyen medya pazarı olarak öne çıkıyor. Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD) ve İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından yayınlanan rapora göre, Türkiye’de geçen yıl toplam medya ve reklam yatırımları 253 milyar 600 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu, bir önceki yılın aynı dönemine göre %78,9’luk bir artış anlamına geliyor. Dijital yatırımlar 158 milyar TL’yi geçerken, bunun büyük kısmını sosyal medya reklamları oluşturuyor.
Adform Türkiye, MEA ve Orta Asya Başkanı Cem Eroğlu, performans ve imaj kampanyalarının dengeli yönetilmesi gerektiğini belirtiyor. Eroğlu’na göre, performans odaklı reklamlar kısa vadede sonuç verirken, imaj kampanyaları uzun vadede marka değerini artırıyor.
Adform, reklamverenlerin bütçelerini optimize ederek hem performans hem de imaj kampanyalarını dengeli bir şekilde yürütmelerine yardımcı olan çözümler sunuyor. Campaign Planner aracı, gerçek zamanlı analizler ve otomatik omnichannel medya planı önerileri sunuyor. ID Fusion çözümü ise çerezsiz reklamcılık ve gizlilik regülasyonlarına uyum konusunda markaların daha doğru ve verimli reklamlar yapmasına olanak tanıyor.




