Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Pro

Türkiye’de müşteri deneyiminde yapay zekâ odaklı dijitalleşme yükselişte

by DIGITAL REPORT
03/06/2025
in Pro
Türkiye'de müşteri deneyiminde yapay zekâ odaklı dijitalleşme yükselişte
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Küresel çağrı merkezi yapay zekâ pazarı büyümeye devam ederken, Türk şirketleri müşteri deneyiminde dijitalleşmeyi önceliklendiriyor. Küresel pazarın 2024’te 1,95 milyar dolara ulaştığı ve 2032’ye kadar 10,07 milyar dolara çıkmasının beklendiği belirtiliyor.

Procat Group CFO’su Volkan Ersubaşı, Türkiye’deki işletmelerin yüzde 92’sinin müşteri deneyimi stratejilerinde dijitalleşmeyi birinci sırada gördüğünü kaydediyor. PwC araştırmasına göre, Türkiye’deki işletmelerin yüzde 92’si müşteri deneyimi stratejilerinde dijitalleşmeyi birinci sırada görüyor. Aynı araştırmada, şirketlerin yüzde 73’ünün bu alandaki yatırımları artırmayı planladığı belirtiliyor.

McKinsey verilerine göre ise müşteri hizmetleri yöneticilerinin yüzde 60’ı, 2025 yılı sonuna kadar süreçlerinin yarıdan fazlasını otomasyonla yönetmeyi hedefliyor. McKinsey, bu dönüşümün maliyetleri yüzde 30’a kadar azaltma ve müşteri memnuniyetini yüzde 20’ye kadar artırma potansiyeli taşıdığını belirtiyor.

Procat Group CFO’su Volkan Ersubaşı, Procat Customer Experiences (PCX)’in üretken yapay zekâ ve büyük dil modellerini müşteri geri bildirimlerini analiz etmek için kullandığını söylüyor. PCX, doğal dil işleme (NLP) ve sınıflandırma teknolojileriyle yüksek hacimli yorumları analiz etme imkanı sunuyor. Şirket, ürün ve hizmetleri kategorilere ayırarak segmentasyon yapabildiğini ve sistem entegrasyonunun mümkün olmadığı durumlarda çevrim dışı analiz gerçekleştirebildiğini belirtiyor. PCX, WhatsApp, web chat, sosyal medya, mobil uygulamalar ve geleneksel kanalları entegre ediyor. Ersubaşı, akıllı IVR sistemlerinin sesli komutlarla doğal dilde yönlendirme ve yapay zekâ destekli chatbotların rutin işlemleri çözme özellikleri sunduğunu kaydediyor.

Tags: çağrı merkezi

İLGİLİ YAZILAR

TP Türkiye, Contact Center World'de iki altın kazandı
Pro

TP Türkiye, Contact Center World’de iki altın kazandı

by DIGITAL REPORT

TP Türkiye, müşteri deneyimi ve çağrı merkezi alanında Contact Center World Awards'ta "En İyi Kriz Yönetimi" ve "En İyi Teknoloji...

Read moreDetails
Binance çağrı merkezi ilk defa Türkiye'de açılıyor
Kripto

Binance ilk çağrı merkezi hizmetini Türkiye’de başlatıyor

by DIGITAL REPORT

Binance çağrı merkezi ilk defa Türkiye'de müşterilerine hizmet vermeye başlıyor. Paris Blok Zinciri Haftası Zirvesi’nde konuşan Binance CEO’su Changpeng Zhao,...

Read moreDetails
Türkiye çağrı merkezi hizmet ihracatı hızla yükseliyor
Pro

Türkiye çağrı merkezi hizmet ihracatı hızla yükseliyor

by DIGITAL REPORT

Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), her yıl gerçekleştirdiği Türkiye Çağrı Merkezi Pazarı Araştırması’nın 2021 sonuçlarını, düzenlediği basın toplantısıyla paylaştı. ÇMD ve...

Read moreDetails
Sigortam.net’ten çalışanlarının kariyer yolculuklarına tam destek: Benim Kariyerim
Marka

Sigortam.net’ten çalışanlarının kariyer yolculuklarına tam destek: Benim Kariyerim

by DIGITAL REPORT

Sigortam.net, çağrı merkezinde görev yapan çalışanlarının uzmanlık seviyesine göre başlattığı “Benim Kariyerim” projesiyle, çalışanların kariyer yolculuklarını uzun soluklu hale getirirken...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM