Twitch, reklam engelleyicilere karşı harekete geçmiş gibi görünüyor. Amazon’un video oyun akışı platformu izleyicilere herhangi bir yayın akışı sırasında mor bir uyarı ekranı gösteriyor.
- Android, iPhone ve PC’de Twitch aboneliğini iptal etme [Nasıl Yapılır]
- YouTube, Twitch benzeri Klipler özelliğini test ediyor
- Twitch, ABD Kongre Binası’ndaki olaylardan sonra PogChamp emote’unu kaldırıyor
Bildirim, akış reklamlarının görünmesi gerektiği anda ortaya çıkıyor, yaklaşık her on beş dakikada bir ve 10 ila 30 saniye arasında sürüyor; bu süre reklamların genellikle platformda ne kadar kaldığını gösteriyor. Bu, platform düzeyinde mantıklı bir süre olmasına rağmen, “AdBlock” trend bir konu haline geldiği için bir süredir Twitter’da bazı şikayetlere yol açmış gibi görünüyor.
Gelir kaynağı reklamlar
Twitch reklamları, platformun en önemli gelir kaynaklarından biridir. Reklamlar, AdBlock gibi bir engelleyici tarafından engellenirse, platform artık bu geliri elde edemez. Bunun, yayıncı gelirleri üzerinde de etkisi var.
Zira Twitch yayıncıları, akışlarında görünen reklamlardan elde edilen gelirin bir kısmını alır. Yayıncılar, reklamlar sayesinde aralarda gelir elde etmek için bir “reklam arası” düzenleyebilir. Reklamlar olmadan gelir olmaz veya en azından belli oranda azalır.
Her durumda, bazı kullanıcılar Adblocker’ın olmadığını veya Twitch’te devre dışı bıraktıklarını iddia ediyor, bu durumda bir tarayıcı uzantısının (komut dosyalarını kullanan TamperMonkey gibi) platforma müdahale etmesi de mümkün olabilir. Twitch, söz konusu bildirimde kullanıcılara hizmetlerini güncellemelerini ve bu üçüncü taraf araçların Twitch performansını etkileyebileceğini söylüyor.