Twitter, Twitter Blue premium abonelik hizmetini kullanıma sundu. Aylık fiyatı ise 30.99 TL olarakn belirlendi. Geri alma düğmesi ve reklamsız haber makalesi gibi ek özellikleri yeni abonelik sistemiyle kullanabilirsiniz.
Twitter Blue’ya ayda 30.99 TL ödemeye değer mi?
Twitter yeni abonelik sistemi ile kullanıcı deneyimini artıran birçok özellik sunuyor:
Geri al düğmesi
“Geri al” butonu tüm Twitter Blue özellikleri arasında en çok ilgi çeken özellik oldu. Twitter’da tweet’leri doğrudan düzenlemenin bir yolu daha önceden yoktu. Bir şeyi tweetledikten hemen sonra pişman olanlardan biriyseniz, bu özellik, sizin için aboneliği satın almaya değer olabilir.
Twitter’ın mobil uygulamasında, standart tweet’ler, yanıtlar, ileti dizileri, alıntı tweet’leri ve anketler gibi yeni düğmeyle neredeyse her tür tweet’i geri alabilirsiniz. Ancak web versiyonunda aynı şekilde çalışmıyor. Sadece standart tweetler ve cevaplarla çalışıyor.
Bir tweeti geri almanın birden fazla adım gerektirdiği gerçeği de var. Twitter uygulamasında tweet butonuna bastıktan sonra geri al butonu ile karşılaşacaksınız ve bu süre içerisinde tweetinizi kontrol etme imkanınız olacak. Ancak web versiyonunda, tweet attıktan sonra, önce tweet’i görüntüle’ye basmanız ve ardından geri al düğmesine tıklamanız gerekiyor.
“Tweet’i görüntüle” her zaman mevcut değildir ve “geri al” düğmesine erişmenin tek yolu profilinize gitmek ve zaman tünelinizde bekleyen tweet’i aramaktır. Biraz kafa karıştırıcı, değil mi?
Yer imleri ve okuyucu modu
Twitter Blue’nun belki de en az takdir edilen özelliği okuyucu modu olabilir. Çünkü bu mod gerçekten uzun konuları okumayı kolaylaştırıyor. Bu durumlar için üçüncü taraf çözümler vardı. Ancak bu uzun ileti dizilerini (flood) okumak için yerel bir araca sahip olmak gerçekten harika.
Yer imi klasörleri adı verilen başka bir yeni Twitter Blue özelliğiyle birleştirme imkanı da Twitter tarafından kullanıcılara sunuluyor. Artık bu uzun tweet dizilerini belirli bir klasöre ekleyebilir ve daha sonra okuyabilirsiniz. Ancak, yer imi klasörlerinin yalnızca Twitter’ın mobil uygulamasında mevcut olduğunun altını çizelim.
Reklamsız haber makaleleri
En iyi makaleler özelliği, dürüst olmak gerekirse, Twitter Blue’nun en kullanışlı aracı olabilir. Bu özellik, son 24 saat içinde Twitter takip listenizdeki en popüler haber makalelerini size gösterecek. Reklamsız haber makaleleri tıpkı Nuzzel gibi çalışıyor. Nuzzel indie bir projeydi ama daha sonra Twitter tarafından satın alındı.
Scroll’un Twitter tarafından satın alınmasının, Twitter Blue’nun reklamsız haber makaleleri oluşturma özelliğinde büyük bir rolü var. Abonelik ödemelerinin bir kısmı karşılığında reklamsız gezinme sağlamak amacıyla Scrolls, yüzlerce haber kuruluşuyla ortaklıklar teklif etti. Mavi aboneler artık internette gezinmelerinin ne kadarının Twitter üzerinden bu yayıncılara yönlendirildiğini görebilirler.
Erken erişim ve özelleştirme araçları
Son yıllarda Twitter, test ettiği özelliklerle çok daha fazla halka açık hale geldi. Firma, yeni değişiklikleri test etmek için ayrı bir beta sürümüne sahip. Ancak, Twitter Blue’nun “laboratuvarları” işlevi, platformun eski beta sürümüne benzer. Twitter, daha fazla kişiye sunulup sunulmayacağına karar vermeden önce, Twitter Blue kullanıcılarına bazı deneysel özellikler sunmayı planlıyor.
Son olarak, Twitter Blue, Twitter uygulamasının görünümünü ve verdiği hissi bir dereceye kadar özelleştirmenize olanak tanır. Kullanıcılar uygulama simgesini değiştirebilir veya farklı bir renk teması kullanabilir. En önemlisi, alt kısımda bulunan gezinme çubuğunu özelleştirme ve düzenleme şansına erişebilirsiniz.
Twitter’da gezinme çubuğu artık özelleştirilebilecek
Değer mi?
Twitter Blue’nun sunduğu yeni özelliklerden bahsettik. Profesyonel veya yoğun bir Twitter kullanıcısıysanız aylık 30,99 TL abonelik paketini satın almayı düşünebilirsiniz. Ancak ekstra özellikler için bu ücreti fazla görüyorsanız veya Twitter uygulamasını o kadar da fazla kullanmayan bir kullanıcıysanız, Twitter Blue aboneliği almadan da uygulamayı kullanmaya devam edebilirsiniz.