Sosyal medya ünlüleri için hazırlanan yeni özellik, tweet’lere reklam ekleyerek kullanıcılara para kazandıracak.
Twitter’ın 35 binden fazla üyesi bulunan Niche ağının şirketlerle işbirliği yapabilmesinden sonra, gelir paylaşımında önemli bir yenilik olarak sunulan özellik, bugün devreye girdi.
Yaratıcı gelir programı adını taşıyan sistem, tweet başına ya da tüm videolara reklam ekleme özelliği sunuyor. Yayımlanan blog yazısında sürecin bir onay kutusu seçerek kullanılabildiği belirtilirken, gelirler yüzde 70/30 olarak dağıtılıyor. Reklam alan kullanıcılar yüzde 70 alırken, Twitter yüzde 30’unu alıyor.
Bu oranlar, Twitter’ın diğer yayımcılarla yaptığı anlaşmalarla aynı, ancak yüzde 45’lik YouTube ile karşılaştırıldığında kullanıcıların geliri daha yüksek. Twitter, sadece kendi onayladığı hesaplarda bu hizmeti başlatırken, reklam özelliği sadece ABD merkezli Twitter hesaplarınca kullanılabilecek.
Şirket ayrıca, Media Studio’da da değişiklik yaparak, video, GIF ve görseller için bir medya kütüphanesi ekleme özelliği ile tweet zamanlama, planlama özellikleri ve ekip yönetimi desteğini de duyurdu.