Twitter iletişim stratejisi nasıl oluşturulmalı sorusunun cevabı platformun yayınladığı marketing rehberinde gizli. Twitter, uygulamadaki değişen tüketici tercihleri ve taleplerine göre şirketlerin platformdaki performanslarını nasıl iyileştirebileceklerini analiz eden yeni bir kılavuz paylaştı. Bu şekilde pazarlamacılar, gelişmiş yöntemler kullanarak başarılarını artırabilir.
#RealTalk, markaların Twitter iletişim stratejisini oluşturmalarını yardımcı olacak
#RealTalk adlı çalışma, on yıllık marka tweet’lerinin yanı sıra markalar hakkında kullanıcı tweet’lerine ve bir ton tüketici anketine dayanıyor. Günümüzün Twitter pazarlamasında neyin işe yaradığına ve tüketicilerin hem yanıt verdiği hem de beklediğine dair ayrıntılı bir kılavuz sunmayı amaçlamaktadır.
50 sayfalık rehberin tamamına buradan erişebilirsiniz, ancak bu makaledeki bazı önemli noktaları sizlerle kısaca paylaşacağız.
Her şeyden önce Twitter, platformdaki marka konuşmalarının arttığını ve daha fazla kişinin uygulama içindeki şirketlerle etkileşime geçmek istediğini iddia ediyor.
Twitter, COVID-19 döneminde bir bağlantı aracı olarak daha da önemli hale geldi ve bu, farkındalık ve bağlantı için birçok olanak sunuyor. Bu, markaların mesajlarının doğru olmasını sağlamalarının önemini vurgular. Zaman ve koşullar değiştikçe bir markanın Twitter’daki varlığı da değişir.
Tüketiciler, tweet yoluyla zamanında ve alakalı bilgiler sunmak için şirketlerin dürüst ve samimi bir şekilde iletişim kurmasını istiyor. Sorun şu ki, Twitter’daki birçok marka profili aynı görünüyor. Örneğin, bir tweet viral hale geldiğinde herkes aynı stratejiyi kopyalar ve her şey benzer görünmeye başlar.
Twitter’a göre, markalar mesajlaşmalarını geliştirmeli ve dünyada olup bitenlere göre hedef kitleleriyle bağlantı kurduklarından emin olmalı. Twitter ayrıca tüketicilerin markaların tartıştığını görmek isteyip istemediğini de belirleyerek karar vermenize yardımcı olur.
Özetlemek gerekirse, La Casa de Papel’in yeni sezonuyla ilgili bir şirketin görüşü genellikle kimsenin umurunda değil. Başarının sırrı, hedef kitlenizi ve ne istediklerini tespit etmek. Bu, Twitter’ın tüm kılavuzunun temel mesajıdır. Yani genel tavsiye faydalı olsa da, başarılı olmak için marka mesajınıza ve sesinize bağlı kalmanız gerekiyor.
Verilen cevapları gözden geçirirken, şirketinizin gerçek amacını gerçekten anlamaya daha da yaklaşacaksınız ve daha sonra şirket faaliyetlerinizi bu amaç doğrultusunda birleştiren tek bir ifadeye konsantre olabilirsiniz.
HBR şunları özetliyor:
“Beş neden, herhangi bir sektördeki şirketlerin çalışmalarını daha anlamlı bir şekilde çerçevelendirmelerine yardımcı olabilir. Bir asfalt ve çakıl şirketi, “Biz çakıl ve asfalt ürünleri yapıyoruz” diyerek başlayabilir. Birkaç nedenden sonra, altyapının kalitesi insanların güvenliği ve deneyiminde hayati bir rol oynadığı için asfalt ve çakıl yapmanın önemli olduğu sonucuna varılabilir; çünkü çukurlu bir yolda araç kullanmak can sıkıcı ve tehlikelidir. Çünkü 747’ler kötü işçilik veya kalitesiz betonla pistlere güvenli bir şekilde inemez. Bunun nedeni, standart altı binalar zamanla zayıflar ve depremlerde çöker. Böyle bir iç gözlemden şu amaç ortaya çıkabilir: İnsan yapımı yapıların kalitesini artırarak insanların hayatlarını daha iyi hale getirmek.”
Twitter 2022 etkinlik takvimi yayında
Yalnızca nasıl iletişim kurduğunuzu değil, aynı zamanda her gönderide neden ve neyi iletmek istediğiniz de Twitter iletişim stratejinizde önemli bir yer tutmalı.