Twitter siyasi reklam yasağı, Kasım 2019’da şirketin kurucusu ve o dönemki CEO’su Jack Dorsey tarafından milyonların hayatını etkileyecek olması gerekçesiyle getirildi. Şirketin eski CEO’su Dorsey, bu tarz reklamların siyasi yalanlar içereceğini düşünüyordu.
Twitter siyasi reklam yasağını kaldırıyor
Facebook’un siyasi reklamları platformunda yayınlamaya devam etme kararının kasine alınan bu karar, siyasi yelpazenin tüm taraflarından gelen reklamları yasaklamış olsa da muhafazakarlar tarafından çok eleştirildi.
Şimdi ise Twitter’ın iplerini eline alan Elon Musk, siyasi reklam yasağını kaldırıyor.
Twitter’ın resmi Güvenlik hesabı bugün attığı bir tweet’te:
“Amaca dayalı reklamcılığın önemli konular etrafında kamusal konuşmayı kolaylaştırabileceğine inanıyoruz. Bugün, ABD’de amaca dayalı reklamlara yönelik reklam politikamızı gevşetiyoruz. Önümüzdeki haftalarda izin verdiğimiz siyasi reklamları da genişletmeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
İlgili tweet’e aşağıdan ulaşabilirsiniz.
We believe that cause-based advertising can facilitate public conversation around important topics. Today, we're relaxing our ads policy for cause-based ads in the US. We also plan to expand the political advertising we permit in the coming weeks.
— Safety (@Safety) January 3, 2023
Twitter daha sonra attığı bir tweet’te “reklam politikamızı TV ve diğer medya kuruluşlarınınkiyle uyumlu hale getireceğini” paylaştı ki bu neredeyse her anlama gelebilir. Şirket ayrıca “içeriği inceleme ve onaylama yaklaşımlarının, Twitter’daki insanları korumasını sağlayacağını” belirtti.
Twitter’ın siyasi reklamların platforma geri dönmesini istemesinin ana sebeplerinden birinin para olduğu oldukça açık. Musk yönetimindeki Twitter’ın, yasaklanan hesapları tekrar platforma geri getirmesi, sağcı gündemleri ve komplo teorilerini destekleyen kişilere yakınlık göstermesinden korkan reklamverenlerin kanını emdiği bildiriliyor. ABD’de 2024 seçimleri yaklaşırken siyasi reklamlara olan ilginin artması bekleniyor.
Sosyal eşitlik, sivil katılım ve çevre yönetimi gibi konuları içeren nedene dayalı reklamlara gelince, bunlar hala küresel olarak kısıtlanmış gibi görünüyor, ancak ABD’de izin veriliyor.
Böylelikle Twitter siyasi reklam yasağıyla ilgili hazırladığımız yazımızın sonuna geldik. Bu arada, Twitter’a San Francisco ofisinin kirasını ödemediği için dava açıldığını biliyor muydunuz? Detaylı bilgi için ilgili yazımıza göz atabilirsiniz. Digital Report ekibi olarak keyifli okumalar dileriz…